۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۱۹۸۱۰۲
حجت‌الاسلام یونسی:

دین پایگاه اصلی مخالفت با خشونت است

خبرگزاری رسا ـ دستیار ویژه رییس جمهور با بیان این‌که باید عملا ثابت کنیم ادیان در انجام مراسمات خود کاملا آزاد هستند، گفت: باید در عمل آزادی مناسک دینی را برای همه پیروان ادیان فراهم کنیم، باید احساس تبعیض را برداریم و متدین به هیچ دینی نباید احساس تبعیض، ستم و جفا کند.
حجت الاسلام علي يونسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی یونسی، دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی عصر امروز شنبه بیست و ششم بهمن ماه در هفتمین دور نشست دینی مرکز گفت‌وگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و شورای جهانی کلیساها با عنوان «معنویت و مدرنیته» که با حضور آیت‌الله تسخیری مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام، حجت‌الاسلام والمسلمین رشاد رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، حجت‌الاسلام زمانی معاون امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه، اعضای شورای جهانی کلیساها و اندیشمندان و فرهیختگان مسلمان و مسیحی در حسینیه این سازمان به مدت دو روز آغاز به‌کار کرد، با اشاره به این‌که درخصوص مغایرت مدرنیسم با دیانت همیشه یک نگرانی جدی وجود داشته است، گفت: در سال‌های آغازین مدرنیته یک نگاه شدیدا بدبینانه‌ای مبنی بر این‌که با آمدن مدرنیته جایی برای دیانت باقی نخواهد ماند و بالاخره علم جای دین را خواهد گرفت وجود داشت، در ابتدا این نگرانی بسیار وسیع و گسترده شد و در برخی جاها این گزاره عملی و به جدال علم و دین منتهی شد.

وی با بیان این‌که امروز شاهد شکست این مقوله هستیم، گفت: بار دیگر دین مداری رشد کرد و امروز شاهد حضور دینداری و دین مداری در بیشتر کشورهای دنیا هستیم و دین همچنان به‌عنوان قوی‌ترین جاذبه بشری در دنیا مطرح است.

حجت‌الاسلام یونسی با اشاره به این‌که در طول تاریخ دین ستیزی هیچ وقت جریان غالب در دنیا نبوده و اکنون هم نیست، اظهار داشت: رسالت اصلی پیامبران مقابله با دین ستیزان نبوده بلکه رسالت آنها اصلاح و تصحیح ذهن، ذهنیت‌ها و دل بوده است.

باید دین را جایگاه و پایگاه اصلی مخالفت با خشونت معرفی کنیم

دستیار ویژه رییس جمهور با اعلام حمایت دولت از این نشست‌ها و گفت‌وگوها که می‌تواند راه را برای موفقیت همه ادیان در دنیا فراهم کند، به شعار رییس جمهور در سازمان ملل مبنی بر جهان عاری از خشونت اشاره کرد و گفت: باید دین را جایگاه و پایگاه اصلی مخالفت با خشونت معرفی کنیم، افراط گرایان مسلمان و سایر ادیان از جایگاه دین امنیت و اخلاق بشر را تهدید می‌کنند.

متدین به هیچ دینی نباید احساس تبعیض، ستم و جفا کند/باید در عمل آزادی مناسک دینی را برای همه پیروان ادیان فراهم کنیم

وی با بیان این‌که باید عملا ثابت کنیم ادیان در انجام مراسمات خود کاملا آزاد هستند، اظهار داشت: باید در عمل آزادی مناسک دینی را برای همه پیروان ادیان فراهم کنیم، باید احساس تبعیض را برداریم و متدین به هیچ دینی نباید احساس تبعیض، ستم و جفا کند.

دولت برای تقویت امور فرهنگی ادیان مختلف تلاش می‌کند

حجت‌الاسلام یونسی بر تقویت امور فرهنگی ادیان مختلف حتی ارزش‌های اجتماعی مانند ورزش از سوی دولت تأکید کرد و گفت: تعمیر ساختمان‌های مربوط به ادیان مختلف از برنامه‌های دولت است.

دستیار ویژه رییس جمهور روزنامه را یکی از بهترین ابزارهای تقویت گفت‌وگو دانست و به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد کرد تا یکی از روزنامه‌های قدیمی مسیحی که سابقه هشتاد ساله دارد را تقویت کند.

وی با بیان این‌که باشگاه ورزشی آرارات باید به عرصه رقابت وارد و احیا شود، گفت: حفظ حقوق شهروندی جزو برنامه‌های با اولویت دولت است که بر آن تأکید داریم./956/پ202/ع

ارسال نظرات