۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۱۹۸۳۱۳
آیت الله شبستری تبیین کرد؛

مرزبانی علما در جبهه‌های عقیدتی و جغرافیایی

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی وظیفه اصلی علما و روحانیت را مرزداری از اعتقادات مردم عنوان کرد و گفت: روحانیت در زمان جنگ افزون بر مرزهای اعتقادی، از مرزهای جغرافیایی نیز جانانه حراست کرد.
آيت الله مجتهدي شبستري

آیت الله محسن شبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به آیه«یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اصْبِرُواْ وَصَابِرُواْ وَرَابِطُواْ»اظهار داشت: «رابطو» یعنی مرزدار بودن که خود به دو شکل است، حراست از مرزهای جغرافیایی و مرزهای اعتقادی.

وی وظیفه اصلی روحانیت را همواره مرزداری از اعتقادات مردم دانست و افزود: امام صادق(ع) می فرماید«علماء شیعتنا مرابطون فی الثّغر الذی یلی ابلیس و عفاریته» علمای شیعه همیشه مرزداران عقاید شیعه هستند که شیاطین انس و جن نتوانند به آنها تجاوز کنند.

امام جمعه تبریز گفت: گاهی اوقات لازم می شود علما از مرزهای جغرافیایی نیز دفاع کنند؛ دوران دفاع مقدس یکی از آن زمان‌ها بود که احساس کردند باید در جبهه‌های جنگ حضور پیدا کنند.

آیت الله شبستری حضور روحانیت در دفاع مقدس را گسترده توصیف کرد و ادامه داد: به همین دلیل است که تعداد شهدای روحانیت نسبت به جمعیتی که داشتند از شهدای سایر اقشار بیشتر است؛ این امر نشان می دهد که علما، طلاب و روحانیت افزون‌بر حراست از مرزهای اعتقادی از مرزهای جغرافیایی نیز در مواقع ضروری دفاع می کنند.

وی تعداد شهدا و جانبازان را بهترین سندی دانست که می تواند فداکاری جانانه روحانیت در جنگ را به اثبات برساند و گفت: علما وقتی دیدند دشمن حمله کرده است و به آب و خاک مملکت اسلامی تجاوز می کند به صحنه دفاع آمدند و فداکاری کردند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در بیان میزان حضور خود در جبهه‌های جنگ، ابراز داشت: در آن زمان بنده نماینده مجلس بودم و برای حضور فعال در جبهه‌ها محدودیت داشتم اما با این حال حداقل 2 الی 3 روز در هر ماه را به جبهه می رفتم؛ به ویژه به لشکر 27 محمد رسول الله تهران و لشکر عاشواری آذربایجان رفته و خدمت رزمندگان عزیز می رسیدم.

امام جمعه تبریز افزود: در تهران نیز جلساتی با مسؤولان جنگ از جمله فرماندهان ارتش و سپاه داشتیم؛ در هر صورت بدون فعالیت نبودم و انجام وظیفه می کردم اما بیشتر فعالیت‌های بنده جنبه تبلیغاتی داشت.

آیت الله شبستری در پایان گفت: امیدوارم خداوند توفیق بدهد تا مرزهای جغرافیایی و اعتقادی ما در امان باشد و نیازی به حضور مردم و رزمندگان در عرصه جهاد نظامی نباشد؛ البته باید توجه داشته باشیم که مرزهای اعتقادی ما همواره در معرض تهاجم فرهنگی گسترده دشمنان قرار دارد و در زمان ما این تهاجمات بیشتر شده است بنابراین وظیفه روحانیت در حراست از مرزهای اعتقادی سنگین‌تر از همیشه است./928/ت302/ن

ارسال نظرات