۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۱۹۸۷۲۲
مدیر کل فرهنگی سازمان تبلیغات خبر داد؛

فعالیت تبلیغی بیش از 20 هزار مبلغ دینی در سراسر کشور

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی از همکاری بیش از 20 هزار مبلغ اسلامی و روحانی با این سازمان خبر داد و گفت: تربیت مبلغان دینی یکی از نیازهای ضروری جامعه امروز ما است و خانواده ها با تشویق فرزندان خود به تحصیل در حوزه های علمیه می توانند باقیات و صالحات اررزشمندی برای خود به یادگار بگذارند.
اعزام مبلغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت‌الاسلام ناصرالدین نوری‌زاده، مدیرکل فرهنگی و رسانه سازمان تبلیغات اسلامی صبح امروز در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با تشریح فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی گفت: متأسفانه بسیاری از افراد جامعه از عملکردها و فعلیت های سازمان تبلیغات اسلامی شناخت چندانی ندارند.

 

وی نقش رسانه ها را در معرفی عملکرد سازمان تبلیغات اسلامی مهم عنوان کرد و افزود: رسانه های گروهی می توانند نقش به سزایی را در معرفی فعالیت های فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و آشنایی هر چه بیشترآنها با فعالیت های این سازمان ایفا کنند.

 

حجت الاسلام نوری زاده همگرایی و همسویی متولیان و دستگاه های فرهنگی را در کارکرد بهتر فرهنگ مؤثر دانست و تصریح کرد:  پرهیز از موازی کاری های فرهنگی و تقسیم وظایف براساس ظرفیت ها دربین متولیان فرهنگی می تواند به شکوفایی فرهنگی در جامعه منجر شود.

 

وی با بیان تهدیدهای فرهنگی در جامعه خاطرنشان کرد: دشمن همه ابزارهای خود را برای ناتوی فرهنگی و به نحراف کشاندن خانواده ها و جوانان به کار بسته است.

 

این کارشناس حوزه دینی با هشدار نسبت به  فعالیت گسترده دشمن در موضوع جنگ نرم گفت: دشمن در مقوله جنگ نرم سعی در مأیوس و دلسرد کردن مردم از نظام و کارکرد حوزه دینی دارد.

 

وی تبلیغات دشمن را در شبکه های ماهواره ای و اینترنت مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: دشمنان اسلام با انواع تهمت و دروغ سعی دارند تا  این چنین القا کنند که موجی از ناامیدی مردم را فرا گرفته است.

 

مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری‌های سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان لزوم مقابله با جنگ تمام عیار فرهنگی دشمن علیه اسلام و آرمان های انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: باید برای مقابله با جنگ عقیدتی دشمن هوشیارانه و  همراه با برنامه‌های مدون  عمل کرد.

 

وی به حوزه های فعالیت های ادارات کل معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: ادرات کل فرق و مذاهب، اداره کل مساجد و مبلغان، اراده کل تشکل های دینی و اداره کل فرهنگی و امور رسانه و فناوری های نوین از زیر مجموعه های معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی برای انجام رسالت های این سازمان برای جامعه هدف مورد نظر هستند.

 

حجت الاسلام نوری زاده  به نقش مهندسی فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و افزود: سازمان تبلیغات اسلامی با دارا بودن کارشناسان خبره و اتاق های فکر می تواند در  طراحی مهندسی فرهنگی جامعه نقشی موثر را ایفا کند.

 

وی ادامه داد: باتوجه به هجمه فرهنگی دشمن لزوم شکل گیری قرارگاه جنگ نرم در کشور ضروری است و می تواند این قرارگاه در سازمان تبلیغات اسلامی مستقر شود.

 

مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری‌های سازمان تبلیغات اسلامی کشور، طرح گفتمان دینی در مدارس را از موفق ترین برنامه های اجرا شده از سوی سازمان تبلیغات اسلامی بیان و تصریح کرد:  طرح گفتمان دینی در مدارس با همکاری آموزش و پرورش در سطح مدارس متوسطه اجرا شده است که خوشبختانه داری بازخورد بسیار مطلوبی بود.

 

وی با تقدیر از دست اندرکاران این برنامه در مدارس مازندران گفت: مازندران یکی از استان های شاخص و موفق در اجرای طرح گفتمان دینی در مدارس بود.

 

این کارشناس فرهنگی ادامه داد: ایجاد خط ارتباطی رایگان به صورت شبانه روزی، تهیه و چاپ نشریه فرهنگی گفتمان دینی و جوانان، چاپ پنج جلد کتاب گفتمان دینی، تهیه و توزیع لوح فشرده با محتوای گفتمان دینی و همکاری با صدا و سیمای مازندران از برنامه های اجرا شده در خصوص طرح گفتمان دینی مدارس است.

 

وی از ایجاد وبلاگی با موضوع گفتمان دینی دانش آموزان مازندران خبر داد و تصریح کرد: با ایجاد وبلاگ دانش آموزی گفتمان دینی هم اکنون 50 وبلاگ دانش آموزان مازندران به این پایگاه متصل شده اند.

 

حجت الاسلام نوری زاده از همکاری بیش از 20 هزار مبلغ اسلامی و روحانی با سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد و گفت: تربیت مبلغان دینی یکی از  نیازهای ضروری جامعه امروز ما است و خانواده ها با تشویق فرزندان خود به تحصیل در حوزه های علمیه می توانند باقیات و صالحات اررزشمندی برای خود به یادگار بگذارند./950/پ202/س

ارسال نظرات