۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۱۹۸۷۹۱
رییس مجلس:

تلقی غربی‌ها از اسلام مبتنی بر هیاهوی رسانه‌ای است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که تفکر اسلامی باید درست در دسترس افراد قرار گیرد، گفت: که تلقی غربی‌ها نسبت به مسلمانان از هیاهوی که در رسانه‌ها مطرح می‌شود به وجود آمده و با این منطق اشتباه جلو می‌آیند.
گردهمايي ائمه جماعات مساجد و ادارات و روحانيان مستقر استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی لاریجانی،‌ رییس مجلس شورای اسلامی، شامگاه امروز در مراسم افتتاحیه شهر کتاب قم که در مجتمع تفریحی سیرنگ برگزار شد، گفت: افتتاح شهر کتاب یک حرکت فرهنگی مناسب و نوآوری در کار نشر است که امیدواریم به رسالت خود پایبند باشد.

وی ادامه داد: در دنیا امروز به سبب وجود تنوع فرهنگی احتیاج ضروری است تا تفکر اسلامی عمیق که امام راحل از آن به اسلام ناب محمدی یاد کرد به خوبی عرضه شود.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که امروز گرفتار برخی از تفکرات متحجرانه در منطقه هستیم، اظهار داشت: تکفیری ها و افراطی ها چهره نابسامانی از اسلام را در جهان عرضه می‌کنند که سبب سوء تفاهم دیگران نسبت به این مکتب در عرصه بین الملل می‌شود.

وی افزود: البته در پس این جریان‌های سیاسی که حامیان‌ آن‌ها نیز مشخص هستند تفکر مبتنی بر معارف الهی و عقلانی اهل‌بیت(ع) آرام آرام نشان داده و غبارآلودگی کنار زده می شود.

لاریجانی انعکاس مناسب تفکر اسلام را از جمله مهم‌ترین رسالت‌های مؤسسات فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: شهر کتاب باید در این مسیر گام برداشته و اسلام ناب محمدی که از سوی حوزه‌های علمیه عمق‌ بخشی می‌شود را معرفی کند.

وی یادآور شد: تفکر اسلامی باید درست در دسترس افراد قرار گیرد، در غرب بسیاری از افراد که با رسانه‌ها در ارتباط بوده و دستی در قلم دارند شناخت مناسبی نسبت به تفکر شیعه ندارند.

رییس مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: بنده در مذاکرات هسته‌ای به این ضرورت رسیدم که تلقی غربی‌ها نسبت به مسلمانان از هیاهوی که در رسانه‌ها مطرح می‌شود نادرست بوده و با این منطق اشتباه نیز داوری می کردند.

وی گفت: مؤسسات پژوهشی باید در بیان تفکر اسلام ناب پیش قدم باشند، البته خوشبختانه در قم با توجه به گزارش‌های ارائه شده در مراکز پژوهشی کارهای خوب و ارزنده ای صورت گرفته است.

لاریجانی در ادامه سخنان خود با اشاره به مشکلات اقتصادی بخش نشر، تأکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید یک سازکار مناسبی را در نظر گرفته و به این بخش کمک کند.

وی ادامه داد: بخش نشر و کاغذ به سبب نوسانات قیمت دچار مشکلات اقتصادی فراوانی شده است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند با خرید کتاب برای کتابخانه‌های عمومی یا اختصاص دادن یارانه برای برخی از کتاب‌های مفید به این بخش کمک کند.

رییس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که نشر در اقتصاد قم بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: باید به کمیت نشر توجه کرد، چرا که این کار سبب رشد جامعه از نظر فرهنگی می‌شود.

وی در پایان اظهار داشت: واگذاری بخشی از کتاب شهر به بخش خصوصی کار مناسبی است و امیدواریم انتشارات قم در میان جامعه اهل کتاب و فکر مفید بوده و بتواند نیازهای آن‌ها را تأمین کند./993/پ202/ج

 

 

 

ارسال نظرات