۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۱۹۸۸۰۸

حملات القاعدة آفریقا به سومالی

خبرگزاری رسا ـ در هفته‌های اخیر نا آرامی و عملیات خشونت آمیز در موگادیشو از جمله پرتاب شبانه خمپاره و درگیری نیروهای امنیتی با گروه الشباب شدت یافته است.
پيکارجويان الشباب

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: انفجار انتحاری یک خودرو در نزدیکی سرفرماندهی اداره اطلاعات و امنیت سومالی در موگادیشو حداقل 12 کشته بر جای گذاشته است.


به گفته بی بی سی به نقل از شاهدان، هدف این بمب‌گذاری، یک خودروی نیروهای امنیتی بود و این انفجار باعث کشته شدن سه نفر از این افراد شد.


عبداللهی حسن یکی از مقامات پلیس به خبرنگاران گفته است: یک خودروی بمب‌گذاری شده در عملیاتی انتحاری یک خودروی امنیتی را که از کنار چند چایخانه عبور می‌کرد هدف قرار داد. او تایید کرد: چند نفر از نیروهای امنیتی در میان کشته شدگان هستند.


با اینکه هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را به عهده نگرفته، اما کارشناسان معتقدند نحوه اجرای این عملیات به سبک گروه سلفی الشباب وابسته به شاخه آفریقایی القاعده بوده است.


قابل ذکر است 22 هزار نیروی اتحادیه آفریقا برای کمک به دولت سومالی در مبارزه با الشباب در این کشور مستقر هستند. این گروه که با القاعده مرتبط است سعی دارد تا دولت سومالی را که از حمایت سازمان ملل برخوردار است سرنگون کند و یک حکومت افراطی همانند طالبان در افغانستان را بر سر کار آورد.


بی بی سی در ادامه افوزد: در هفته‌های اخیر نا آرامی و عملیات خشونت آمیز در موگادیشو از جمله پرتاب شبانه خمپاره و درگیری نیروهای امنیتی با گروه الشباب شدت یافته است. هفته گذشته الشباب یک خودوری بمب‌گذاری شده را بیرون کاخ ریاست جمهوری منفجر کرد که باعث کشته شدن تعدادی از محافظان و مسئولان شد.


با اینکه الشباب در سال 2011 از پایتخت بیرون رانده شد اما این گروه هنوز تعدادی از مناطق روستایی و شهرهای کوچک را در کنترل دارد و به طور مرتب عملیاتی در موگادیشو انجام می‌دهد./1421/1409/ح

ارسال نظرات