۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۱۹۸۸۱۹

رئیس جمهور پیشین آلمان متهم به فساد

خبرگزاری رسا ـ دادگاه هانوفر که مسئولیت رسیدگی به این پرونده را برعهده داشت به یکباره اتهامات مطرح شده را نا وارد دانست و کریستیان وولف را تبرئه کرد.
کريستيان وولف، رئيس‌جمهور پيشين آلمان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله در خبری گفت: رئیس‌جمهور پیشین آلمان که در ارتباط با پرونده "منفعت‌جویی شخصی و منفعت‌رسانی به دیگری" مورد محاکمه قرار گرفته بود، تبرئه شد.


به گزارش این خبرگزاری؛ در ماه نوامبر سال گذشته میلادی (2013) بود که دادگاه رسیدگی به مورد کریستیان وولف، رئیس‌جمهور پیشین آلمان، آغاز شده بود. وی به گرفتن رشوه از دیوید گرونه‌وولد، یک تهیه‌کننده فیلم، متهم شده بود که از دوستان خانوادگی‌اش است.


دادگاه هانوفر که مسئولیت رسیدگی به این پرونده را برعهده داشت به یکباره اتهامات مطرح شده را نا وارد دانست و کریستیان وولف را تبرئه کرد. البته دادستانی هانوفر همچنان این امکان را دارد که با حکم صادره مخالفت ورزد و از دادگاه درخواست تجدیدنظر کند.


دادستانی آلمان در فوریه 2012 تقاضای سلب مصونیت سیاسی از وولف را کرد تا بتواند پرونده را به طور رسمی بر طبق روال معمول قضایی پیگیری کند. در این زمان وولف رئیس‌جمهور آلمان بود. اما افزایش فشارها سرانجام سبب آن شد که او از مقام خود کناره‌گیری کند./1421/1409/ح

ارسال نظرات