۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۱۹۸۹۶۴

مجوز حمله نظامی به اوکراین در دستان پوتین

خبرگزاری رسا ـ به دنبال درخواست رئیس‌جمهوری روسیه از مجلس علیای این کشور (شورای فدراسیون)، نمایندگان این پارلمان، مجوز استفاده از نیروی نظامی در اوکراین را صادر کردند.
پوتين

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: به دنبال درخواست رئیس‌جمهوری روسیه از مجلس علیای این کشور (شورای فدراسیون)، نمایندگان این پارلمان، مجوز استفاده از نیروی نظامی در اوکراین را صادر کردند.
این امر پس از بحث و گفتگو در مجلس علیا و مجلس دوما برای "با ثبات کردن" اوضاع در شبه جزیره کریمه در اوکراین صورت گرفت.


پیشتر شورای فدراسیون روسیه از آقای پوتین خواسته بود تا از جان روس‌ها در اوکراین مراقبت کند.


بی بی سی در ادامه افزود: همزمان با انتشار این خبر، هواداران روسیه در شهرهای بزرگ شرق و جنوب اوکراین به خیابان‌ها ریختند و با بالا بردن پرچم روسیه به شادمانی پرداختند.


در این شهرها، هواداران روسیه با هواداران دولت اوکراین درگیر شدند. در شهرهای خارکف، دونتسک و اودسا که شاهد چنین تظاهراتی بودند، جمعیت قابل توجهی روسی زبان زندگی می‌کنند.


پیشتر وزارت دفاع اوکراین گفته بود که روسیه شش هزار نیروی تازه به کریمه فرستاده است.


قابل ذکر است جمهوری خودمختار کریمه در چهارچوب سیاسی اوکراین، در سال 1954 حاکمیتش از روسیه به اوکراین منتقل شد.


بر اساس سرشماری جمعیت در اوکراین در سال 2011 این شبه جزیره دارای، جمعیت روس تباران 58.9 درصد، اوکراینی تباران 24.4 درصد و تاتارهای کریمه 12.1 درصد می باشد.


به گزارش بی بی سی؛ ولادیمیر پوتین درخواست خود را در نامه‌ای به این مجلس با توجه به اوضاع اوکراین و "تهدیدها علیه جان شهروندان روسیه" مطرح کرد. او درخواست کرده که از نیروهای ارتش روسیه تا زمان "عادی شدن شرایط سیاسی" در اوکراین، استفاده شود.
باید گفت که دولت روسیه برای استفاده از نیروهای مسلح خود در خارج از این کشور، باید از مجلس علیا مجوز داشته باشد./1421/1409/ح

ارسال نظرات