۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۲
کد خبر: ۱۹۹۱۵۲
پس از طالبان پاکستان؛

ارتش اعلام آتش بس داد

خبرگزاری رسا ـ با اعلام آتش بس دوطرفه در این کشور، امکان آغاز مجدد مذاکرات صلح افزایش یافته است.
پاکستان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دوچه وله در خبری گفت: پس از اعلام آتش‌بس از طرف طالبان پاکستان، ارتش این کشور اعلام کرد که بمباران مواضع احتمالی طالبان به طور موقت خاتمه می‌یابد. به این ترتیب امکان آغاز مجدد مذاکرات صلح افزایش یافته است.


چاودری نثار علی خان، وزیر کشور پاکستان، روز یکشنبه (11 اسفند/ 2 مارس) نظر دولت پاکستان را درباره خاتمه یافتن موقت بمباران مواضع طالبان این کشور اعلام کرد.


قابل ذکر است شهیدالله شهید، سخنگوی گروه طالبان پاکستان پیش از این گفته بود: تصمیم در باره توقف حملات از طرف کمیته صلح گرفته شده است.


نواز شریف، نخست وزیر پاکستان، در روزهای پایانی ماه ژانویه سال جاری اعلام کرده بود که گفت‌و‌گوهای صلح میان دولت پاکستان و طالبان در این کشور آغاز شده است.


گفتنی است گفت‌وگوهای صلح میان دولت پاکستان و طالبان این کشور دو هفته پیش قطع شد، زیرا طالبان پاکستان اعلام کرد 23 نفر از شبه‌نظامیان این کشور را که در ماه ژوئن سال 2010 ربوده بود به قتل رسانده است.


در همین حال ارتش پاکستان در واکنش به این اقدام طالبان پاکستان بمباران مواضع احتمالی طالبان پاکستان را آغاز کرد. در پی این حملات هوایی بیش از 100 نفر از ستیزه‌جویان طالبان کشته شدند./1421/1409/ح

ارسال نظرات