۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۱۹۹۵۶۷
آیت الله علما:

اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی سبب نابودی دشمنان می شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: تقوای بدون ایمان ارزشی ندارد و آن چیزی که به تقوا استحکام می بخشد و آن را جاودانه می کند ایمان است.
حجت الاسلام و المسلمين علما نماينده ولي فقيه در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، آیت الله مصطفی علما، امام جمعه کرمانشاه در خطبه های نماز جمعه این شهر بیان کرد: طبق آیات صریح قرآن هر عملی که در دنیا محقق می گردد دارای بازخورد و عکس العمل است و این یک امر کلی و جهان شمول است، و اختصاص به منطقه ای خاص ندارد لذا با توجه به این امر بشر باید به بازخورد اعمال خود در برزخ و قیامت توجه داشته باشد و این توجه حاصل نمی شود تا زمانی که تقوا پیشه کند و در برابر دستورالعمل های الهی سر تعظیم فرود آورد.


وی ادامه داد: اهمیت این موضوع تا حدی فراوان است که خداوند در شب معراج پیامبر(ص) خود را به تقوا دعوت می نماید و امام علی (ع) در لحظات آخر زندگی خود، فرزندش را به تقوا فرا می خواند و همچنین در نهج البلاغه صد و ده صفت برای متقین بیان می کند.

 

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: از آن جهت که قیامت چیزی جز تجسم عینی اعمال انسان نمی توانند باشد باید به اهم این موضوع در جامعه دینی پرداخته شود تا انسان به عمق این مطلب پی ببرد که نجات حضرت یوسف(ع) از گرفتاری ها و نزول یک سوره از قرآن کریم به نام ایشان، ثمره تقوا و پرهیزکاری و عبودیت محض وی بوده است.


وی خاطرنشان کرد: امام راحل (ره) نیز در کتاب چهل حدیث ورع را تقوای شدید بیان می کند و آن را یک پله از تقوا بالاتر معرفی می کند که این ورع باید در کلیه آحاد با هر مقام و منصبی پیاده گردد تا به مدینه فاضله دست یابیم و در آخرت از ثمرات آن بهره مند گردیم.


آیت الله علما گفت: تقوای بدون ایمان ارزش ندارد و آن چیزی که به تقوا استحکام می بخشد و آن را جاودانه می کند ایمان است که مصداق بزرگ این مطلب حضرت زینب (س) است که اگر موقعیت ایشان را در مصیبت کربلا در نظر بگیریم پی میبریم که وی از نظر جسمانی و احساسی با سایر انسان ها هیچ تفاوتی نداشته و تنها چیزی که او را از سایرین متمایز می کند رشادت، صبر، فداکاری و پرستاری ایشان از اهل بیت پیامبر(ص) است که از تقوا و ورع ایشان نشأت می گیرد.


امام جمعه کرمانشاه افزود: رسالت جاودانه حضرت زینب(س) که اسوه صبر و سفیر کربلا بود که امروز بعد از گذشت ده ها قرن کربلا جاری و زنده است، سال روز ولادت ایشان به حق روز پرستار نام گذاری شده است، لذا پرستاران عزیز باید لطافت قلبی و محبت به بیماران را از حضرت زینب (س) فرا گیرند و این موضوع هم نباید به نسیان سپرده شود که حضرت (س) را نه تنها بانوان بلکه کلیه رجال سیاسی و رهبران اسلامی باید سرمشق خود قرار دهند.


نماینده ولی فقیه در کرمانشاه گفت: بیست و دوم اسفند مصادف است با سالروز فرمان امام (ره) مبنی بر تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی، امروز این شهدا سند مستحکم انقلاب هستند، شهدای عزیز با جان نثاری خود ثابت کردند که هیچکس نمی تواند نگاهی سوء به انقلاب اسلامی داشته باشد و مطابق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا است که ایران به عنوان یکی از ابر قدرت ها در منطقه حکم رانی می کند.


وی اظهار داشت: در صحبت هایی که مقام معظم رهبری در خصوص ابلاغ سیاست های اقتصادی داشتند ایشان اقتصاد مقاومتی را اقتصادی تضمین کننده در جهت رشد و شکوفایی کشور در شرایط تحریم نام نهادند و با توجه به اینکه امام راحل (ره) تأکید داشتند که باید اقتصاد ما وابسته به نفت نباشد و بتوانیم در هر شرایطی  روی پای خود بایستیم، هم اکنون نیز باید با اجرای صحیح  اقتصادمقاومتی به این امر مبادرت بورزیم./967/پ202/ب

ارسال نظرات