۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۰۰۳۰۱
با حضور طلاب و روحانیان؛

مراسم سالروز شهادت حضرت فاطمه در حوزه علمیه آمل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) ظهر امروز با حضور طلاب و اساتید و طلاب در حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل برگزار شد.
مراسم عزاداري سالروز شهادت حضرت فاطمه در حوزه علميه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) ظهر امروز با حضور طلاب و اساتید و طلاب در حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل برگزار شد.

 

حجت الاسلام سید محمود جلالی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران در این مراسم با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام، حضرت فاطمه (س) را الگویی بارز برای همه زنان جهان دانست و خاطرنشان کرد: دختران و بانوان جامعه اسلامی باید در همه امور این بانوی نمونه اسلام را الگوی خود قرار دهند.

 

وی در تبیین مقام و فضائل زهرا(س) به سوره مبارکه احزاب اشاره کرد و با بیان این که  آیه 33 این سوره از قرآن به مقام عصمت حضرت زهرا(س) دلالت دارد، تصریح کرد: بسیاری از بزرگان اهل سنت نیز اذعان دارند که این آیه در شأن آن حضرت نازل شده است.

 

امام جمعه فریدونکنار، سیره عملی حضرت زهرا(س) را، چراغی روشن برای جامعه امروز دانست و خاطرنشان کرد: بهره گیری مناسب از سیره زندگی آن بانوی نمونه اسلام سعادت و خوشبختی حقیقی را نصیبمان خواهد کرد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حضرت فاطمه زهرا(س) تنها دختر پیامبر بزرگ اسلام بود که معصومه بودند و از درجه عصمت برخوردار بود، ادامه داد: آن بانوی بزرگ اسلام در میان همه مخلوقات عالم، برترین مخلوقات است.

 

وی با بیان این که سیره رفتاری حضرت فاطمه(س) با فرزندان خود الگوی بسیار مناسبی برای تربیت صحیح فرزندان است، ادامه داد: ایشان به فرزندان خود احترام می گذاشتند و آنها را با احترام خطاب می کردند و همیشه سعی در آموزش و تربیت دینی و اخلاقی آنها داشتند.

 

حجت الاسلام جلالی خاطرنشان کرد: ضروری است تا فرهنگ و سیره حضرت فاطمه زهرا(س) در جامعه ترویج شود تا بانوان به‌خصوص دختران ایران اسلامی، با این بانوی بلند مرتبه بیشتر آشنا شوند.

 

وی افزود: حضرت فاطمه(س) نه تنها ام‌ابیها بود بلکه او ام‌الائمه نیز بود و شجره طیبه امامت از دامان چنین بانویی تربیت یافته و افتخارشان این است که مقتدا و مادری چون ایشان دارند.

 

حجت الاسلام جلالی تصریح کرد:‌ امروز افتخار زنان ایرانی ما این است که روش و سیره زندگی حضرت معصومه (س) را در سرلوحه زندگی خود قرار می‌دهند و آن را یک امتیاز بزرگ در زندگانی خود می‌دانند.

 

حجت الاسلام حبیب الله صبوری، طلبه درس خارج حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل نیز در این مراسم با اشاره به تقارن عید نوروز و ایام فاطمیه بر ضرورت حفظ حرمت ایام فاطیه از سوی عموم مردم تأکید کرد و گفت: در هفت سین عید امسال سین سیده النساء العالمین هم داریم که موجب برکات سال آینده خواهد شد.

 

وی با بیان این که امت شیعه به حتم حرمت ایام فاطمیه را حفظ خواهد کرد، ادامه داد: باید با حفظ برخی شئونات سنت صله رحم به جای آورده شود و همان طوری که حضرت فاطمه (س) فرمودند: رسیدگی به خویشان را برای طول عمر و موجب فزونی خویشان قرار داد.

 

حجت الاسلام صبوری خاطرنشان کرد: مردم باید در ایام عید نسبت به دستگیری از فقرا و مستمندان نیز تلاس کنند./950/پ202/ب

ارسال نظرات