۱۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۲۰۰۹۰۱
نماینده ولی فقیه در زنجان:

اتحادیه اروپا از گزافه گویی های خود دست بردارد

خبرگزارس رسا ـ امام جمعه زنجان اتحادیه اروپا را به دوری از گزافه گویی و صدور قطعنامه های حقوق بشری علیه ایران فرا خواند و گفت: اگر بحث حقوق بشر مطرح شود هنوز در خیابان های شما در اروپا برخی را به خاطر رنگ پوست و نژادشان به خاک و خون می کشند.
حجت الاسلام خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در زنجان، در خطبه های این هفته نماز جمعه زنجان که در مصلی خاتم الانبیاء (ص) این شهر برگزار شد از حضور مردم در مراسمات عزاداری ایام فاطمیه قدردانی کرد و گفت: باید از شما مردم به سبب حضور گسترده در دسته عزاداری روز شهادت حضرت زهرا(س) و همچنین حضور در دیگر مراسمات عزاداری که در عاشورایی برگزار شدن این ایام تلاش کردید تشکر و قدردانی کرد.

 

حضرت زهرا (س) فراتر از شناخت انسان ها است

 

وی در ادامه شخصیت حضرت زهرا (س) را فراتر از شناخت انسان ها عنوان کرد و اظهار داشت: هنوز که هنوز است علی رغم احادیث و روایات فراوانی که در بیان شأن و منزلت حضرت زهرا (س) وارد شده است اما وجود مبارک ایشان هنوز هم ناشناخته است و مقام و عظمتش برای مردم دنیا مجهول است و مجهول خواهد ماند.

 

امام جمعه زنجان در ادامه افزود: قدر و منزلت اصلی زهرای اطهر (س) مطمئنا در روز قیامت کبری همان زمانی که همه مردم دنبال یاری کننده، سر پناه و شفاعت کننده ای برای در امان ماندن از عذاب الهی و عقوبت اعمال خود هستند معلوم خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در زنجان در ادامه روز قیامت را دارای نشانه های بسیار هولناک که در قرآن وعده داده شده است دانست و تصریح کرد: برای قیامت کبری نشانه های فراوانی در روایات و آیات قرآن کریم بیان شده است که همه آنها نشان از سختی و هولناکی این روز دارد ولی پیامبر(ص) به حضرت زهرا (س) فرمود که جبرئیل به من خبر داد که در قیامت اولین اشخاصی که به پا می خیزند ابراهیم (ع)، من و سپس علی (ع) است.

 

وی در ادامه اظهار داشت: حضرت در ادامه روایت به زهرا(س) که از سختی روز قیامت هراس داشت می فرماید زهرا جان بعد ما سه نفر، تو به پا می خیزی ولی در حالی به عرصه قیامت قدم می گذاری که جبرئیل با 70 هزار نفر از ملائکه به استقبال تو می آیند و تو را مشایعت می کنند و در این روز است که می توانی بسیاری از افراد را شفاعت کنی تا جایی که پیروان ادیان دیگر آرزو می کنند که ای کاش ما در دنیا از فاطمیون و دوست داران تو بودیم.

 

باید با تلاش همگانی شعار امسال را تحقق بخشیم

 

حجت الاسلام خاتمی در ادامه سال جدید را فرصت مناسبی برای تصمیم گیری های جدید برای زندگی عنوان کرد و گفت: سال جدید فرصت جدیدی است که خداوند دوباره به ما عنایت فرموده است و باید برای این فرصت مجدد زندگی خداوند را شاکر باشیم و در این سال جدید که دوباره فرصت یافتیم با عقل و درایت عمل کنیم و حتی الامکان مطالعه را فراموش نکنیم که نقاط قوت و ضعف ما را مشخص می کند.

 

امام جمعه زنجان در ادامه با دعوت از صاحبان فکر و اندیشه برای تبیین شعار امسال تأکید کرد: مقام معظم رهبری در ابتدای سال راهبرد نظام و نقشه راه سال جدید را برای همه تبیین نمودند و از این به بعد وظیفه اندیشمندان، صاحبان قلم، مدیران اجرایی و مسؤولان دیگر است که در مرحله عمل به تبیین سخنان و رهنمودهای مقام معظم رهبری بپردازند.

 

وی در ادامه افزود: بیشتر تأکید مقام معظم رهبری امسال در زمینه اقتصاد و فرهنگ است که هر دو از ملزومات استقلال یک کشور است که البته مقوله فرهنگ در این میان حائز اهمیت تر است؛ اما باید بدانیم که وقتی مسأله فرهنگ مطرح می شود نباید یک وزارت خانه را مد نظر قرار داد بلکه 31 مجموعه در کشور مستقیما با امر فرهنگ در ارتباط هستند.

 

نماینده ولی فقیه در زنجان در ادامه لازمه کسب قدرت در منطقه را برداشتن گام های بلند فرهنگی و اقتصادی دانست و گفت: اگر می خواهیم قدرتمند بمانیم و حرف اول را در منطقه و جهان بزنیم و در میادین بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشیم باید همه مردم همراه با مسؤولان عزم جدی داشته و گام های بلندی را در همه زمینه ها از جمله اقتصاد و فرهنگ برداریم تا بتوانیم با قدرت جواب این یاوه گویی های اتحادیه اروپا را که زبان درازی می کند بدهیم.

 

حجت الاسلام خاتمی در پایان تصریح کرد: اتحادیه اروپا دست از گزافه گویی های خود بردارد چون اگر بحث حقوق بشر مطرح شود هنوز در خیابان های برخی از این کشورهای اروپایی و غربی هستند افرادی که به خاطر نژاد و رنگ پوست خود به خاک و خون کشیده می شوند و حتی می توان از آنها سوال کرد در زندان های ابو غریب و گوانتانامو با زندانیان بدبخت چه می کنند؟ پس آنها باید این بحث ها را رها کنند چون در مسأله حقوق بشر وضعیت بسیار بدی دارند. /949/پ202/س

ارسال نظرات