۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۲۰۱۱۵۶

برگزاری مراسم بزرگداشت پدر شهید کاوه در حوزه علمیه قاین

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت مرحوم محمد کاوه پدر بزرگوار شهید محمود کاوه با حضور خانواده این مرحوم و جمعی از طلاب حوزه علمیه شهرستان قاین برگزار شد.
برگزاری مراسم بزرگداشت پدر شهید کاوه در حوزه علمیه قاین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، مراسم بزرگداشت مرحوم مغفور حاج محمد کاوه پدر بزرگوار شهید محمود کاوه پیش از ظهر امروز با حضور خانواده و جمعی از طلاب حوز های علمیه شهرستان قاین و زیرکوه در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

 

در این مراسم حجت الاسلام سید مرتضی اصفهانی، امام جمعه شهرستان قاین، در جمع خانواده شهید کاوه و طلاب حوزه های علمیه این شهرستان با بیان این که بصیرت، شجاعت و بیداری مهم ترین خصلت محمد کاوه پدر سردار شهید حاج محمود کاوه بود، گفت: سرتاسر زندگی شهید کاوه و پدر بزرگوار ایشان برای نسل جوان و به ویژه طلاب درس ایثار و بصیرت است و به انسان نشان می دهد که اگر انسان در زندگی خود صراط مستقیم را انتخاب کند حتما به رستگاری و سعادت دنیا و آخرت خواهد رسید.

 

وی افزود: زندگی پدر شهید کاوه به ما نشان می دهد که محرومیت و فقر نمی تواند انسان را از مسیر حیات طیبه دور کند بلکه انسان باید با ارادت و شکیبایی تنها در مسیر رهنمودهای ولایت حرکت کند و به این ترتیب است که انسان می تواند در دنیا و آخرت سعادتمند شود.

 

حجت الاسلام اصفهانی ادامه داد: زندگی و رشادت های شهید کاوه به ما نشان می دهد که پدر و مادر ایشان انسان های بسیار بزرگی هستند چرا که یک فرزند صالح تنها در دامان انسان های بزرگ پرورش می یابد.

 

وی ادامه داد: تمامی پیشرفت های کشور و تمامی نعمات کنونی ملت ایران مرهون خون شهدا و بزرگ مردی های پدر شهید کاوه است بنابراین مسؤولان وظیفه دارند تا آخرین قطره خون خود از حقوق ملت ایران دفاع کرده و برای چیزها و مسایل ناچیز هرگز از حقوق ملت ایران کوتاه نیایند.

 

امام جمعه شهرستان قاین ادامه داد: شکوفایی حوزه های علمیه مرهون فداکاری های شهدا است بنابراین نه تنها طلاب باید مبلغ راه و سبک زندگی شهدا به تأسی از امام حسین (ع) باشند بلکه باید در تمامی مراحل درس و زندگی طلبگی شهدا را الگوی خود قرار دهند.

 

حجت الاسلام اصفهانی با بیان این که در حال حاضر مشکلات فرهنگی ریشه بسیاری از مشکلات ملت ایران است، گفت: تازمانی که فرهنگ مردم اصلاح نشود نخواهیم توانست زمینه شکوفایی اقتصادی کشور را فراهم کنیم.

 

وی حرکت در مسیر رهنمودهای رهبری با عزم همگانی و مدیریت جهادی را راهکار حل مشکلات ملت ایران عنوان کرد./968/پ202/ب

ارسال نظرات