۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۲۰۱۷۳۲
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

نظارت صحیح بر امور فرهنگی خدمت به نظام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، نظارت درست بر امور فرهنگی بازار و کالاها را خدمت به نظام و راه امام و شهدا بیان کرد و گفت: از آن جایی امسال به نام فرهنگ نامگذاری شده است، انتظار بنده آن است که نظارت های فرهنگی استان بیشتر شود و در این جبهه اگر کوتاهی صورت گیرد، به یقین خیانت کرده ایم.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در دیدار با جمعی از ناظران و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت شهرستان شهرکرد، با اشاره به این که مشکل بازار شهرکرد را در نظارت و بازرسی نمی دانم، تصریح کرد: مشکل بازار شهرکرد، مشکلی اساسی است؛ اعتقادم آن است که باید بازار به معنای واقعی در شأن مرکز استان شود و پاسخگوی همه نیازهای استان باشد.

 

امام جمعه شهرکرد با بیان این که بازار شهرکرد باید بازاری پرنشاط، پرکالا و عرضه کننده انواع تولیدات داخلی باشد، ابراز داشت: زمانی بازاریان می توانند به خود ببالند و نشاط و شادابی را با همه وجود احساس کنند که استانشان از هر لحاظ مستغنی باشد و به جاهای دیگر وابستگی نداشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با انتقاد از این که بسیاری از کالاهای مورد نیاز استان باید از استان های همجوار تهیه شود و این برازنده بازار مرکز استان نیست، خاطرنشان کرد: لازمه رفع مشکل بازار شهرکرد آن است که برای فضای عمومی و کلان استان، برنامه ریزی جامع، متحرک و پویا صورت گیرد تا موتور متحرک استان به چرخش بیافتد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با ابراز تأسف از این که موتور متحرک استان پویا نیست، تصریح کرد: اگر می خواهیم استانی فعال داشته باشیم، لازمه آن داشتن بازاری فعال است که راز تحقق این مهم نیز در تجارت، کار، تولید و اشتغال فعال است.

 

این مقام مسؤول با بیان این که اگر امید به درآمد و کار و نشاط به کارآفرینی وجود نداشته باشد، استان رونق نمی گیرد، ابراز داشت: تا همه وارد میدان نشوند و با همدلی و اتحاد احساس وظیفه نکنند، به یقین موتور متحرک استان به چرخش نمی افتد.

 

وی به تجربیات شهرستان گلپایگان در این زمینه اشاره کرد و افزود: در روزهای نخست حضورم در گلپایگان به عنوان امام جمعه، هیچ گونه رونقی در شهرستان وجود نداشت؛ همه وارد میدان شدیم و حرکت شروع شد و با همراهی ها و همدلی ها زمینه تولید، اشتغال، درآمد و بازار فراهم و به مرور زمان رونق گرفت.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری به نقش مؤثر معماری و نماهای ساختمانی در رونق بازار اشاره کرد و افزود: یکی از انتظارات بنده از ناظران سازمان صنعت، معدن و تجارت این است که به شدت بر روی مسایل فرهنگی استان و بازار حساس باشند و با دغدغه مندی این امور را پیگیری کنند.

 

امام جمعه شهرکرد، مشکلات فرهنگی بازار مرکز استان را بسیار شمرد و تصریح کرد: از آن جایی که امسال به نام فرهنگ نامگذاری شده است انتظار بنده آن است که نظارت های فرهنگی استان بیشتر شود و در این جبهه اگر کوتاهی صورت گیرد، به یقین خیانت کرده ایم.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، نظارت درست بر امور فرهنگی بازار و کالاها را خدمت به نظام و راه امام و شهدا بیان کرد و گفت: در این راه هیچ ابایی نداشته باشید و با دستگاه های متولی همراهی و همکاری کنید تا انشاالله بتوانیم در جهت تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب قدم برداریم./9457/پ202/ب

ارسال نظرات