۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۲۰۳۳۹۹

مردم افغانستان غافلگیر سیلاب

خبرگزاری رسا ـ در همین حال دفتر حمایت از کودکان "save the children" که امدادرسانی را از دیروز شروع کرده می‌گوید که بیش از ۱۱۵ نفر در سیل های روز گذشته در ولایت های مختلف جان داده و ۲۳۷ نفر هم ناپدید شده‌اند.
امدادرساني به سيل زدگان افغانستان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: دولت افغانستان و نیروهای امدادرسان، عملیات نجات و کمک رسانی به قربانیان سیلاب های اخیر این کشور را آغاز کرده‌اند.
روز گذشته در شماری از ولایت های شمالی و ولایت بادغیس در غرب افغانستان سیل جاری شد و جان دست کم صد نفر را گرفت.
دفتر حامدکرزی رئیس جمهوری افغانستان اعلام کرد که او به نهادهای دولتی دستور داد تا کمک‌های فوری به آسیب دیدگان فراهم کنند و آقای کرزی از معاون دوم خود نیز خواسته است تا از مناطق آسیب دیده بازدید کند.
هنوز آمار دقیقی از میزان تلفات و خسارات این سیلاب ها اعلام نشده اما مقام های دولتی گفته اند که تنها در ولایت جوزجان هشتاد نفر کشته شده و امکان دارد که میزان تلفات بیشتر شود.
محمد قاسم حیدری معاون اداره ملی مبارزه با حوادث طبیعی افغانستان که به ولایت جوزجان سفر کرده به بی‌بی‌سی گفت: از میان 80 روستایی که در ولسوالی های خواجه دوکوه، قوش تپه و درزآب از بین رفته اند، اجساد 58 نفر تاکنون یافت شده است. او می‌گوید که آمار تلفات ممکن است بیشتر باشد که در پایان عملیات نجات و بررسی های نهایی روشن خواهد شد.
در همین حال دفتر حمایت از کودکان "save the children" که امدادرسانی را از دیروز شروع کرده می‌گوید که بیش از 115 نفر در سیل های روز گذشته در ولایت های مختلف جان داده و 237 نفر هم ناپدید شده‌اند.
این سیلاب ها نیمه های پنجشنبه شب 4 اردیبهشت در برخی نقاط سرازیر شد و مردم را در خواب غافلگیر کرد. مقام ها در شمال گفتند که سیلی با این سرعت و تلفات در گذشته اتفاق نیافتاده بود.
در کنار تلفات انسانی، این سیلاب هزاران جریب زمین های زراعتی را از بین برد و خانه ها و تاسیسات زیادی را تخریب کرد.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات