۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۲۰۳۵۹۶
رییس شورای هماهنگی تبلیغات فارس:

تحقق رهنمودهای رهبری در سال جدید نیازمند وحدت ملی است

حبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس، تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال جدید را نیازمند وحدت ملی در بخش های مختلف دانست.
حجت الاسلام رضايي رييس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان فارس

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضایی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس، در خصوص نام‌گذاری امسال به عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: متأسفانه مدیریت جهادی در بحث فرهنگ و اقتصاد جامعه بسیار کم مشاهده می‌شود؛ مگر اینکه تحولی در کشور اتفاق بیفتد، اما در خصوص عزم ملی باید سرمایه گذاری و به مساجد توجه ویژه ای شود، همان‌گونه که مقام معظم رهبری در پیام نوزدهم به اجلاسیه نماز، مسجد را به عنوان محوری‌ترین مرکز فرهنگی دانسته و بارها بر این مطلب تاکید کرده اند.

 

عضو جامعه روحانیت شیراز با تاکید بر این که صدا و سیما و سایر نهادهای فرهنگی باید از مسجد الگو گیرند، افزود: اگر آنچه صدا و سیما می‌خواهد تبلیغ کند، مبتنی بر ارزش‌های دینی، مسائل ارزشی و مباحثی که در مساجد مطرح است صورت بگیرد، در مباحث فرهنگی موفق‌تر عمل خواهد کرد.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با تصریح بر این که دانشگاه و آموزش و پرورش نیز با ارتباط مؤثر با مساجد می‌توانند جایگاه مؤثرتری در فرهنگ جامعه داشته باشند؛ ادامه داد: مقام معظم رهبری تفسیر، موعظه و تبیین مسائل اخلاقی و سیاسی را از مهم‌ترین اهداف و رسالت‌های روحانیان در مساجد دانسته‌اند و این مطلب بیانگر آن است که مسجد تنها محل عبادت ظاهری صرف نیست بلکه تحلیل مسائل سیاسی و اجتماعی و مباحث فرهنگی نیز از رسالت‌های عمده مساجد و روحانیان است.

 

حجت الاسلام رضایی توجه به فرهنگ سازی در خصوص مسائل سیاسی را ضروری دانست و گفت: در مسائل اقتصادی باید در شش ماهه اول امسال ائمه جماعات مباحث واحدی را در خصوص پرهیز از اسراف و تبیین اقتصاد مقاومتی برای مردم ارائه کنند و این اقدام می‌تواند حرکت بسیار مؤثری باشد که عموم مردم جامعه احساس کنند اقتصاد مقاومتی نه به معنای مصرف نکردن بلکه به معنای استفاده صحیح و بدون اسراف است.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس، خواستار محوریت دبیرخانه جامعه روحانیت در این حرکت شد و ابراز داشت: نباید انتظار داشت که دیگران اقدام کنند و هر مجموعه ای باید به طور خود جوش فعالیت کند تا سرنوشت شعار امسال هم به سرنوشت شعار سال‌های گذشته دچار نشود.

 

عضو جامعه روحانیت شیراز ضمن تصریح بر آمادگی مردم جهت حرکت جهادی و تحقق عزم ملی افزود: مردم تنها نباید در انتظار اقدام سیاستمداران باشند؛ بلکه باید به وظیفه خود عمل کنند و البته از مسؤولان نیز جهت به ثمر نشستن مدیریت جهادی مطالبه داشته باشند. /998/د102/ب

ارسال نظرات