۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۲۰۳۶۱۲
آیت الله موسوی جزایری خواستار شد؛

افزایش سهمیه طلاب طرح هجرت در استان خوزستان

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، خواستار افزایش سهمیه طلاب طرح هجرت در این استان شد و گفت: هم اکنون بیش از 4 هزار روستا در خوزستان داریم که نیاز است طلاب و روحانیان در آنها به تبلیغ بپردازند.
آيت الله موسوي جزايري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، پیش از ظهر امروز، در آیین تجلیل از اساتید برتر مدارس علمیه سفیران هدایت خوزستان در مسجد اعظم اهواز، با تمجید از فعالیت مدارس علمیه سفیران هدایت اظهار داشت:  طلابی که در مدارس علمیه سفیران هدایت تحصیل می کنند در کارهای عملی گوناگون تبحر بیشتری دارند.

 

وی اداره مسجد را از جمله اقدامات طلاب مدارس علمیه سفیران هدایت عنوان کرد و افزود: این طلاب همچنین در ارتباط با دانشجویان در دانشگاهها نیز از مهارت بیشتری برخوردارند.

 

امام جمعه اهواز با اشاره به تدریس دروس گوناگون در مدارس علمیه سفیران هدایت بیان کرد: دروسی که طلاب این مدارس می آموزند ممکن است در حوزه های علمیه سنتی سال ها به طول انجامد.

 

استاد فقه و اصول حوزه علمیه اهواز با تأکید بر این نکته که طلاب مدارس علمیه سفیران هدایت به روز هستند، اضافه کرد: برخی دروس مانند حدیث شناسی، جامعه شناسی و روان شناسی در مدارس علمیه دروس جنبی محسوب می شوند ولی در مدارس علمیه سفیران هدایت جزء درس های اصلی هستند.

 

وی در ادامه با اشاره به برخی از اقدامات طلاب در مدارس علمیه سفیران هدایت عنوان کرد: این طلاب می توانند در حلقه های معرفتی مساجد حضور یابند و خدمت رسانی کنند.

 

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: همچنین طلاب مدارس علمیه سفیران هدایت می توانند در مدارس و دانشگاهها حضور یابند و با دانش آموزان و دانشجویان ارتباط برقرار کنند و به سؤالات و شبهات آنان پاسخ دهند.

 

آیت الله موسوی جزایری با یادآوری این نکته که موضوع ادامه تحصیل طلاب مدارس علمیه سفیران هدایت حل شده است، تصریح کرد: این طلاب نیز می توانند درس خود را بخوانند و هم اکنون نیز برخی در دانشکده در حال ادامه تحصیل هستند.

 

وی با تأکید دوباره بر این نکته که همه طلاب مدارس علمیه سفیران هدایت می توانند درس خود را ادامه دهند اضافه کرد: اگر محل تبلیغ طلاب نزدیک شهر است که در کلاس های درس حاضر می شوند و اگر دور است می توانند غیرحضوری درس بخوانند.

 

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، بر ضرورت حضور طلاب در روستاها تأکید کرد و گفت: هم اکنون بیش از 4 هزار روستا در خوزستان داریم که نیاز است طلاب و روحانیان در آنها به تبلیغ بپردازند.

 

وی از مسؤولان حوزه علمیه خواست تا سهمیه طلاب طرح هجرت در استان خوزستان را افزایش دهند تا زمینه حضور طلاب و روحانیان، در مناطق محروم و روستاها بیشتر فراهم شود.

 

زعیم حوزه های علمیه خوزستان با اشاره به حضور مبلغان وهابی در کشورهای گوناگون گفت: در این فرقه برای طلاب خود دوره های 2 ساله برگزار می کنند و همین دلیل به سراسر دنیا لشکرکشی کرده اند.

 

وی تصریح کرد: البته ما نمی خواهیم که طلاب ما درس را رها کنند و به تبلیغ بپردازند ولی باید این دو را در کنار هم انجام دهند./945/پ202/ب

ارسال نظرات