۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۲۰۳۷۶۷
نماینده ولی فقیه در سمنان:

همدلی و پرهیز از سیاست‌زدگی لازمه‌های یک شورای موفق است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سمنان گفت: همدلی، وحدت و تعامل اعضای شوراها با یکدیگر و مسؤولان، پرهیز از سیاست‌زدگی و البته حرکت در مسیر ولایت لازمه‌های یک شورای اسلامی موفق شهری یا روستایی است.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد شاهچراغي امام جمعه سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در این استان پیش از ظهر امروز در دیدار فرماندار شهرستان سمنان و اعضای شورای اسلامی شهر و برخی از روستاهای سمنان به مناسبت 9 اردیبهشت‌ماه سالروز تأسیس شوراهای اسلامی ضمن گرامیداشت این روز اظهار داشت:هدف اصلی تشکیل شوراها پیشرفت شهرستان، شهر، روستا، عمران و آبادانی است لذا اگر انسجام و همدلی وجود نداشته باشد این هدف بزرگ محقق نمی‌شود.

 

وی با بیان این‌که شوراهای اسلامی می‌توانند با انجام یک نظرسنجی در شهر و روستای محل خدمت خود و بررسی و تحلیل عملکرد‌شان از نگاه مردم به‌عنوان بهترین راهنما برای پیشبرد کارها، برنامه ها و اهداف شوراها استفاده کنند، تصریح کرد: شوراهای اسلامی در تحقق شعار امسال وظیفه ای سنگین دارند و خدمت به مردم و ایجاد رضایت عمومی خود حرکتی بزرگ در این زمینه است.

 

نماینده مردم سمنان در مجلس خبرگان با گرامیداشت یاد و خاطره بنیان‌گذار انقلاب اسلامی امام خمینی(ره)، شوراهای اسلامی را نشانه‌ای از دوراندیشی و تدبیر ایشان در واگذاری امور و مدیریت کشور به مردم با‌عنوان عامل پیروزی، موفقیت و اقتدار ایران اسلامی از ابتدای انقلاب دانست و افزود: اعتقاد رهبر معظم انقلاب به شورا نیز موجب مشارکت بیشتر مردم در تصمیم سازی‌ها و رفع بسیاری از مشکلات شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی در این دیدار با تأکید بر تلاش اعضای شوراهای اسلامی و دیگر مسؤولان در خدمت بی‌منت به مردم به‌عنوان عبادتی کم‌نظیر، اضافه کرد: اعضای شورا با گرایش‌های فکری مختلف و رأی مردم به این کرسی تکیه زده‌اند و از این‌رو نباید جایگاه بلند مشورت در فرهنگ اسلامی را فراموش نموده و یا از مراجعات مردم و جلب رضایت آنها خسته شوند.

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان خاطر‌نشان کرد: امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئله شوراها با اصل و اساس نظام ما پیوند خورده زیرا جمهوری به معنای مردمی بودن است و شوراها نیز منتخبان مردم هستند و این نهادها باید زمینه ترویج و گسترش فرهنگ اسلامی را در شهرها و روستا‌ها بیش از پیش فراهم کنند.

 

امام جمعه سمنان همچنین از شهردار این شهر خواست تا با اولویت دادن مشکلات شهری در زمینه پیگیری حل مشکل پارکینگ خودروهای شخصی، بهسازی معابر و آسفالت خیابان‌ها، ارتقای بهداشت و نظافت عمومی شهر و به‌ویژه ارتقای فرهنگ شهروندی تلاش بیشتری کند./977/پ202/ب

ارسال نظرات