۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۲:۴۷
کد خبر: ۲۰۴۵۴۶
سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره(6)؛

آیت الله موسوی جزایری: پیشرفت های امروز مسلمانان از برکات ائمه اطهار است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری با بیان این که ائمه اطهار(ع) به همه دانش ها آگاهی و برای هر پرسش جواب قاطعی داشته اند، اظهار داشت: امروزه دانش هایی که به دست ما رسیده از جمله طب، فلسفه، حکمت الهی و علم فقه که در حوزهای علمیه درس داده می شود از برکات ائمه اطهار است.
آيت الله موسوي جزايري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، شامگاه گذشته چهاردهم اردیبهشت ماه، در ششمین جلسه از سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره که به زبان عربی در دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز برگزار شد، با تبیین عبارت شریفه« وَ خُزّانَ اَلْعِلْم »گفت: ائمه اطهار علیهم السلام خزانه علم الهی هستند که از معدن علم جدشان حضرت رسول الله(ص) به ارث بردهاند.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر این‎که ائمه اطهار(ع) بهترین و پر ارزش‎ترین دانش را از انبیا الهی به ویژه رسول اکرم(ص) فرا گرفتند، اظهار داشت: ائمه اطهار(ع) که وارثان اولیا الهی بوده هدایت گر انسان ها هستند.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان با اشاره به آیه شریفه «أَفَمَنْ یَهْدی إِلَى الْحَقِّ أَحَقُّ أَنْ یُتَّبَعَ أَمَّنْ لا یَهِدِّی إِلاَّ أَنْ یُهْدى‏ فَما لَکُمْ کَیْفَ تَحْکُمُونَ» خاطرنشان کرد: انسان باید پیرو  و مرجع تقلید کسی باشد که در احکام دینی و شرعی و امورهای باطنی و ظاهری عالم باشد.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با تبیین وصی پیامبر(ص) در کتاب مجمع الزوائد و منابع اهل سنت بیان داشت: در کتاب مناقب آمده است، روزی سلمان فارسی به رسول خدا (ص) در خصوص وصی پس از او می پرسد که رسول خدا در پاسخ علی بن ابی طالب را معرفی می کند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تأکید بر این‎که اول شرط امامت علم و سپس تقوا و عدالت است، اظهار داشت: فخر رازی شخص متعصب به مذهبش در تفسیر آیه شریفه« إِنَّ اللَّهَ اصْطَفى‏ آدَمَ وَ نُوحاً وَ آلَ إِبْراهیمَ وَ آلَ عِمْرانَ عَلَى الْعالَمینَ» به دانش و مناقب و فضایل های امام علی(ع) پرداخته است. 

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به حدیث امام علی(ع) «سلونی قبل ان تفقدونی» تصریح کرد: اگر حضرت علی(ع) در دوران خود این حدیث شریف را به مردم بیان می‎کردند جای تعجب و استفهام نداشت زیرا منشأ دانش حضرت علی(ع) از دانش حضرت محمد(ص) است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ائمه اطهار(ع) به همه دانش ها آگاهی و برای هر سؤال جواب قاطعی داشته اند، اظهار داشت: امروزه دانش هایی که به دست ما رسیده از جمله طب، فلسفه، حکمت الهی و علم فقه که در حوزهای علمیه درس داده می شود از برکات ائمه اطهار است./9456/پ202/ب

ارسال نظرات