۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۲
کد خبر: ۲۰۴۷۱۳
سلسله درس هایی از عقاید اسلام(6)؛

آیت الله حیدری: حقیقت عالم هستی با اندیشه های انسان مادی منطبق نیست

خبرگزاری رسا ـ متولی مدرسه علمیه الغدیر با تأکید بر این‎که احکام شرعی و دینی ثابت نظارگر حقایق موجود در عالم هستی است، گفت: شناخت حقایق عالم هستی از راه عقل و وحی صورت می‎گیرد و حقیقت عالم هستی با اندیشه های انسان منطبق نیست.
آيت الله حيدري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و متولی مدرسه علمیه الغدیر، شامگاه گذشته، پانزدهم اردیبهشت ماه، درششمین جلسه از سلسله درس های عقاید اسلام در جمع دانشجویان دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز با تبیین حقیقتهای عالم هستی که اندیشه انسان قادر به درک آن نیست، اظهار داشت: عالم هستی دارای حقیقت‎هایی بوده که از تفکر و ذهن انسان مستقل است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این پرسش که آیا معلومات حقایق عالم هستی به مرور زمان در حال تغییر و نسبی هستند، خاطرنشان کرد: نخست باید معلومات حقایق عالم هستی را تفکیک کرد؛ زیرا برخی از آنها ثابت و دیگری متغییر هستند.

 

امام جمعه موقت اهواز با بیان این‎که معلومات ثابت به سبب ارتباط با عالم هستی که دارای یک نظام ثابت و منظم است تغییر پیدا نمی کنند، بیان داشت: اگر در علوم ریاضیات قواعد معلومات ثابتی هستند که تا صد سال دیگر تغییر پیدا نمیکند.

 

 آیت الله حیدری با اشاره به برخی از کشورهای دموکراسی که دارای انتخابات ریاست جمهوری پارلمانی و مردمی است، گفت: قوانینی که در کشورهای دارای دموکراسی برای انتخابات در حال تغییر باشد از نوع معلومات متغیر است.

 

متولی مدرسه علمیه الغدیر با تأکید بر این‎که احکام شرعی از سوی انبیا الهی به مردم ابلاغ شد و با گذشت سالیان بسیار تغییر نکردند، گفت: احکام شرعی به سبب منطبق بودن آنها بر فطرت انسان متغییر نیستند؛ زیرا فطرت انسان ثابت است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: احکام شرعی از جمله حلال، حرام، واجب، مستحب و مکروه و دیگر احکام بر حقایق عالم هستی وضع شده اند و تغییر نمی یابند.

 

وی در پایان سخنان خود با تأکید بر این‎که احکام شرعی و دینی ثابت نظارگر حقایق موجود در عالم هستی است، گفت: شناخت حقایق عالم هستی از راه عقل و وحی صورت می‎گیرد و حقیقت عالم هستی مقوله ای است که با اندیشه های انسان مادی منطبق نیست./9456/پ202/ب

ارسال نظرات