۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۲۰۴۸۵۷

تقویت نیروی دریایی روسیه در کریمه

خبرگزاری رسا ـ ژنرال سرگی شایگو، وزیر دفاع روسیه: با توجه به الحاق کریمه به روسیه لازم است که برنامه توسعه ناوگان دست خوش تغییر شود.
ناوشکن نيروي دريايي آمريکا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای روسیه در خبری گفت: در سال 2014 ناوگان دریای سیاه روسیه با زیر دریایی ها و ناوهای نسل جدید کامل تر خواهد شد.


به گفته ژنرال سرگی شایگو، وزیر دفاع روسیه؛ ناوگان دریای سیاه همیشه نیروهای لازم را دریافت می کرد اما با توجه به الحاق کریمه به روسیه لازم است که برنامه توسعه ناوگان دست خوش تغییر شود.


شایگو در یک کنفرانس تلفنی گفت: در مناطق استقرار ناوگان ما، واحد های جدید دفاع هوایی و گروه های تفنگداران دریایی تشکیل خواهد شد. در سال جاری کشتی های رودریایی نسل جدید و زیردریایی های جدید به ناوگان دریای سیاه تحویل خواهند شد.


فعالیت آغاز شده در اوایل فوریه، نیروهایی دریایی ایالات متحده در دریای سیاه باعث نگرانی ویژه روسیه شده است. در آن زمان ناوچه تایلور همراه با کشتی مونت ویتنی به منطقه فرستاده شد.


از روز 11 آوریل ناوشکن نیروهای دریایی ایالات متحده Donald Cook و کشتی جنگی فرانسوی اطلاعاتی Dupuy de Lom در دریای سیاه قرار دارند. علاوه بر این ، روز 1 مه کشتی رومانیایی Constanta در دریای سیاه ناوچه آمریکایی Taylor را ترک کرد و در جهت نامعلوم رفت.


پیش از این، ناتو به دلیل حوادث در اوکراین تصمیم گرفت پرسنل نظامی اضافی خود را "به منظور تقویت سطح آمادگی رزمی و انجام مانور آموزشی" به این منطقه بفرستد و برنامه دفاع خود را تجدید نظر کند.


علاوه بر این، ناتو تصمیم گرفت سطح گشت زنی هوایی در شرق اروپا را افزایش داده و کشتی ها را به دریای بالتیک و شرق دریای مدیترانه بفرستد./1421/1409/ح

ارسال نظرات