۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۲۰۵۱۰۱
سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره(7)؛

آیت الله موسوی جزایری: حدیث غدیر خم و حدیث ثقلین اسناد مهمی برای امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری خوزستان با تأکید بر اینکه بعد از پیامبر(ص) مرجع و رهبر امت اسلامی حضرت علی (ع) است، اظهار داشت: حدیث غدیر خم و حدیث ثقلین اسناد مهمی برای امت اسلامی است که رهبر و آگاه کننده امت اسلامی از اختلاف ها بعد از رسول اکرم(ص)، امام علی (ع) است.
آيت الله موسوي جزايري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، صبح امروز، در هفتمین جلسه از سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره که به زبان عربی در دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز برگزار شد، با اشاره به روایت ها در کتاب های اهل سنت درباره دانش گرانبهای حضرت علی(ع) و ائمه اطهار(ع) گفت: تعداد زیادی از علمای اهل سنت از جمله حاکم  نیشابوری، خطیب بغدادی، ابن اثیر، ابن حجر، متقی، مناوی و هیثمی در کتاب های خود حدیث« انا مدینة العلم و علی بابها» را حدیث صحیح می دانند و به دانش امام علی (ع) اعتراف کرده اند.

 

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر حجت پیامبر (ص) به امتش که حضرت علی(ع) بعد از او اختلاف های امت اسلامی را آشکار می سازد، اظهار داشت: طبق سفارش های پیامبر (ص)حضرت علی (ع) اختلاف و درگیری های امت اسلامی را برای اصحاب خود بیان می کردند.

 

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) به آینده آگاهی داشت و حضرت علی (ع) راجانشین خود کرد زیرا امام علی(ع) با دانشی که از پیامبر اکرم(ص) فرا گرفته بود امت اسلامی را از گرفتاری ها و اختلاف ها دور می ساخت.

 

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با اشاره به حدیث ثقلین در کتاب صواعق المحرقه ابن حجر گفت: ابن حجر از علمای اهل سنت که منزلت علمی و فقهی بلند مرتبه ای دارد و در کتاب «الصواعق المحرقه» به فضایل و مناقب و دانش اهل بیت پیامبر(ص) اعتراف می کند.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تأکید بر اینکه بعد از پیامبر(ص) مرجع و رهبر امت اسلامی حضرت علی (ع) است، اظهار داشت: حدیث غدیر خم و حدیث ثقلین اسناد مهمی برای امت اسلامی است که رهبر و آگاه کننده امت اسلامی از اختلاف ها بعد از رسول اکرم(ص)، امام علی (ع) است./9456/پ202/ب

ارسال نظرات