۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۲۰۵۷۴۱

اتحادیه اروپا، یونان را قربانی زیاده خواهی خود کرد

خبرگزاری رسا ـ بسیاری از یونانی ها بر این باورند که اتحادیه اروپا از این کشور برای آزمایش برنامه های اصلاحی کاهش استانداردهای زندگی استفاده کرده است.
يونان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، یورو نیوز در خبری، گفت: گذراندن چهار سال دردناک در وضعیت بحران اقتصادی منجر به آن شده است که در یونان چهره های جوان و جدید بیش از دیگر نامزدها برای در انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا مورد توجه مردم قرار گیرند.

 

بحران بدهی ها باعث شده است که رأی دهندگان پس از سی سال، از دو حزب اصلی یعنی حزب محافظه کار «نئودموکراسی» و حزب چپ «سیریزا»، روی گردانند.

 

این دو حزب اصلی در زمان اوج بحران اقتصادی یونان و اجرای اقدامات ناخوشایندی همچون افزایش مالیات ها و کاهش دستمزدها و حقوق بازنشستگی در رأس امور بوده اند.

 

اکنون نظرسنجی ها نشان می دهد که رأی دهندگان نمی خواهند به این احزاب اصلی رای دهند و هیچ کدام از این احزاب نمی توانند بیش از 25 درصد آرا را کسب کنند.

 

این وضعیت، باعث ایجاد احزاب جدیدی در یونان شده است، اکنون یک مستند ساز یونانی حزب جدید پوتامی (در زبان یونانی، به معنی رودخانه) را تشکیل داده که توانسته در نظرسنجی ها جایگاه سوم را به خود اختصاص دهد.

 

گفتنی است، بسیاری از یونانی ها بر این باورند که اتحادیه اروپا از این کشور برای آزمایش برنامه های اصلاحی کاهش استانداردهای زندگی استفاده کرده است./993/1409/ح

 

ارسال نظرات