۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۷
کد خبر: ۲۰۵۸۱۴
استاد حوزه علمیه قم تشریح کرد؛

اهمیت توبه و تفاوت آن میان بندگان

خبرگزاری رسا ـ استاد تفسیر و علوم قرآن حوزه علمیه قم، با بیان این که انسان در همه حال باید در محضر خداوند استغفار کند، اظهار داشت: علما و بزرگان نیز در زندگی خود همواره از درگاه خداوند توبه می کردند و این توبه برای آن است که آن ها صاحب نفس شوند.
حجت الاسلام والمسلمين مهدي احدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام مهدی احدی، استاد تفسیر و علوم قرآن حوزه علمیه قم، شامگاه سه شنبه، در مراسم ولادت امام علی(ع) در مسجد النبی(ص) کوی شهید باهنر اهواز، به اهمیت توبه و جایگاه آن در زندگی انسان های مؤمن اشاره کرد و افزود: هر انسان با هر جایگاه و مرتبه ای در زندگی باید در درگاه خداوند متعال توبه کند.

نویسنده تفسیر فروغ، با اشاره به تفاوت توبه میان انسان های مؤمن، اظهار داشت: علما و بزرگان نیز در زندگی خود همواره از درگاه خداوند توبه می کردند و این توبه برای آن است که آن ها صاحب نفس شوند.

وی با بیان این که توبه خواص برای این است که کارهای غیر خدایی به ذهنشان نیاید، تصریح کرد: توبه عوام الناس نیز برای پاک شدن از گناه و معصیت است.

حجت الاسلام احدی با تأکید بر این که انسان باید نگاه کند تا با کدام هدف توبه می کند، گفت: پیامبران از درگاه خداوند توبه می کردند تا در مخاطراتشان غیر از خداوند راه نیابد.

استاد تفسیر و علوم قرآن حوزه علمیه قم، با اشاره به اهمیت خودسازی در کنار توبه اظهار داشت: در این ایام پر برکت ماه رجب مؤمنان باید توبه ای واقعی کنند؛ چرا که این شب ها، شب های ناله و استغفار است.

نویسنده تفسیر فروغ به احادیث و روایات پیرامون اهمیت و جایگاه توبه اشاره کرد و افزود: امام علی(ع) در حدیثی می فرمایند، در درگاه خداوند توبه کنید چرا که بدی بوی شما، مؤمنان را معذب کرده است.

حجت الاسلام احدی با اشاره به تفاوت درخواست های انسان در ایام اعتکاف اظهار داشت: عده ای در این ایام از خداوند می خواهند تا گناهانشان بخشیده شود و عده ای دیدار با امام زمان(عج) را طلب می کنند.

استاد تفسیر و علوم قرآن حوزه علمیه قم، با تأکید بر اهمیت وجود حالات معنوی در زندگی انسان تصریح کرد: انسان مؤمن برای رسیدن به درجات عرفانی باید مراحلی را بگذراند که نخستین گام آن تغییر خواب و خوراک است.

حجت الاسلام احدی در ادامه افزود: راز و نیاز در دل شب، دائم الذکر بودن و عوض کردن لذت های مادی با لذت های معنوی از دیگر راه های رسیدن به عرفان الهی است.

وی با تأکید بر اهمیت نماز شب و جایگاه آن در نزد خداوند متعال اظها داشت: نماز شب جایگاه انسان ر ا نزد خداوند متعال مستحکم می کند و در سخنان بزرگان آمده است که نماز شب انسان را به مقام عصمت می رساند./9464/پ202/ب

ارسال نظرات