۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۲۰۵۸۳۵
استاد خارج فقه و اصول خراسان:

آیت الله شیرازی زاهدانه و مجاهدانه زندگی کرد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله اشرفی شاهرودی ضمن اظهار تأسف از رحلت آیت الله سیدمحمد باقر شیرازی، ایشان را مردی فاضل، پر کار و اهل تحقیق دانست که در مراحل فقاهت بخوبی گام برداشته بود.
آیت الله شیرازی زاهدانه و مجاهدانه زندگی کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی، استاد خارج فقه و اصول خراسان در ابتدای درس خارج فقه خود، با اشاره به رحلت آیت الله سیدمحمدباقر شیرازی، این ضایعه اسفناک را به حوزه های علمیه و بیت ایشان تسلیت گفت.

وی در ادامه افزود: ایشان را از نجف می شناختیم مرد فاضل، پر کار و اهل تحقیق بود، انسانی که بحق در مراحل فقاهت خوب گام برداشت بود.

آیت الله اشرفی شاهرودی درباره نحوه زیستن وی گفت: عاش سعیدا، الحمدالله زندگی زاهدانه و پاکی داشتند که الگوی اهل علم بودند، چه در نجف و چه در این شهر، در نجف هم کوتاهی از خدمت به عالم علم و دین نکرد و در دفاع از مکتب تشیع تلاش فراوانی داشت.

استاد خارج فقه و اصول خراسان بیان داشت: آیت الله سیدمحمدباقر شیرازی مرد دلسوز و پرانرژی بود. متاسفانه در حال حاضر اهتمام به تحقیق و دلسوزی شدید به دلایل مختلف کم شده ولی ایشان مرد پر دردی بود که تلاش زیادی هم داشت خداوند ایشان را غریق رحمت کند.

وی در ادامه با دعوت به شرکت در مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر آیت الله سیدمحمدباقر شیرازی بیان داشت: تشییع ایشان تعظیم و تکریم مقام علم و فقاهت است بنابر این جا دارد همه در این مراسم که از مقابل دفتر ایشان صبح جمعه آغاز می شود شرکت کنند.

آیت الله اشرفی شاهرودی  در پایان ضمن تقدیر از تولیت آستان قدس رضوی نسبت به پیشنهاد مکان دفن ایشان در حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) این کار را ارج نهادن به مقام عالم و علم و فقاهت دانست.

وی با قرائت فاتحه ای ثواب درس امروز  خود را به روح ایشان و پدر بزرگوار و استادان بزرگ حوزه هدیه کرد./933/پ202/ج 

ارسال نظرات