۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲
کد خبر: ۲۰۶۵۰۴

انگلیسی ها خواستار خروج از اتحادیه اروپا شدند

خبرگزاری رسا ـ حزب رادیکال و راستگرای «استقلال بریتانیا» به رهبری نایجل فاراج، کاملا بدبین به اتحادیه اروپا است و در این میان، سه چهارم انگلیسی ها نیز معتقدند که صدایشان در اتحادیه اروپا شنیده نمی شود.
پرچم انگليس و اتحاديه اروپا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از یورو نیوز، ماندن در اتحادیه اروپا و یا جدا شدن از آن، سرخط بحث و جدل احزاب انگلیس در انتخابات ماه مه جاری اتحادیه اروپا و نیز بخشی از مبارزات انتخاباتی سال آینده در این کشور است.

 

همزمان، انتخابات این دوره اتحادیه اروپا این سوال را بیش از پیش مطرح کرده است که اروپاییان و انگلیسی ها تا چه حد با ساختار اتحادیه اروپا و انتخابات آن آشنایند و خود را تا چه حد در ترسیم سرنوشت اتحادیه دخیل می دانند.

 

از جمله احزاب شرکت کننده، حزب رادیکال و راستگرای «استقلال بریتانیا» به رهبری نایجل فاراج، کاملا بدبین به اتحادیه اروپا است و در این میان، سه چهارم انگلیسی ها نیز معتقدند که صدایشان در اتحادیه اروپا شنیده نمی شود.

 

کتی گوس، کارشناس، گفت: 95 درصد رأی دهندگان انگلیس نمایندگان خود در پارلمان اتحادیه اروپا را نمی شناسند که شوک آور است.

 

وی افزود: تنها راه حل هم تغییر سیستم رأی دهی فعلی است که نه احزاب آن را می پسندند و نه مردم.

 

دیوید کامرون، نخست وزیر محافظه کار از ائتلاف حاکم لیبرال دموکرات ها و محافظه کاران در صورت پیروزی در دور بعدی انتخابات انگلیس وعده برگزاری رفراندوم ماندن و نماندن کشورش در اتحادیه اروپا و بازنگری در رابطه لندن و بروکسل را داده است.

 

در مقابل، حزب کارگر انگلیس اگر چه همچون حزب محافظه کار تردیدهای خود را به اتحادیه دارد، ولی مخالف برگزاری چنین رفراندومی است.

 

تنها لیبرال دموکرات های انگلیس هستند که سخت موافق عضویت کشورشان در اتحادیه اروپا هستند./993/1409/ح

 

ارسال نظرات