۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۲۰۷۴۴۱
عدم رغبت مردم به اتحادیه اروپا؛

شرکت تنها 13 درصد از مردم اسلواکی در انتخابات اتحادیه اروپا

خبرگزاری رسا ـ کشور اسلواکی، با تنها ۱۳ درصد، کمترین آمار مشارکت در این انتخابات اتحادیه اروپا را به ثبت رسانده است.
فساد در اتحاديه اروپا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از یورو نیوز، روند شمارش آرای انتخابات پارلمان اروپا ادامه دارد، در آلمان، 48 درصد واجدین شرایط در انتخابات شرکت کرده اند و تا اینجای کار، ائتلاف دو حزب محافظه کار اتحاد دموکرات مسیحی، حزب آنگلا مرکل و حزب اتحاد سوسیال مسیحی بایرن توانسته 36درصد آرا را به دست آورده و در رتبه نخست قرار گیرد، حزب سوسیال دموکرات هم با کسب 27 درصد آرا در رده دوم است.

 

شمارش 30 درصد آرا در ایتالیا از پیروزی بزرگ حزب دموکرات حکایت دارد، ماتئو رنتزی، نخست وزیر ایتالیا و دبیرکل این حزب، موفق شده 43.2 درصد از آرای به صندوق ریخته شده را از آن خود کند، حزب پنج ستاره به رهبری بپه گریلو نیز با کسب 20 درصد آرا شگفتی آفریده و فورتزا ایتالیای سیلویو برلوسکونی تنها با کسب 15 درصد آرا، سوم است.

 

شمارش آرای اسپانیا نیز تا اینجای کار از پیروزی حزب مردم ماریانو راخوی نخست وزیر حکایت می کند، این حزب با کسب 26 درصد آرا در صدر است.

 

حزب سوسیالیست آلفردو پرز روبالکابا هم با کسب 23 درصد آرا، در رده دوم ایستاده است.

 

کشور پرتغال ولی شاهد پیروزی حزب سوسیالیست است، در غیاب 65 درصد از واجدین شرایط، سوسیالیست ها 32 درصد آرا را به خود اختصاص دادند.


ائتلاف محافظه کاران حزب مردم و حزب سوسیال دموکرات هم تقریبا 28 درصد آرا را کسب کرده اند و در رده دوم قرار دارند.

 

کشور اسلواکی، با تنها 13 درصد، کمترین آمار مشارکت در این انتخابات را به ثبت رسانده است، لوکزامبورگ هم با نود درصد مشارکت، بالاترین آمار را از آن خود کرد.

 

گفتنی است در این کشور، شرکت در انتخابات برای شهروندان اجباری است./993/1409/ح

ارسال نظرات