۰۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۲۰۷۷۷۰

سومین گردهمایی امداد، بهداشت و درمان دفاع مقدس برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ سومین گردهمایی امداد، بهداشت و درمان دفاع مقدس ویژه گرامیداشت عملیات بیت‌المقدس در تالار خلیج فارس باغ‌موزه دفاع مقدس تهران برگزار شد.
سردار اخوان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار اخوان، معاون بهداری نیروی زمینی سپاه در این گردهمایی ‌گفت: حماسه‌های جامعه پزشکی در این عملیات آنقدر گسترده است که با برگزاری یک همایش نمی‌توان آن‌ها را بازگو کرد و هر یک از پیشکسوتان بهداشت و درمان که در عملیات بیت‌المقدس حضور داشتند، اقدامات ماندگاری در امر خدمت‌رسانی به مجروحان به یادگار گذاشتند که هر کدام می‌تواند تبدیل به اسناد مکتوب، صوتی و تصویری شود تا آیندگان به آن‌ها و تاریخ دفاع مقدس افتخار کنند.

 

وی ضرورت ایجاد انسجام بین نیروهای بهداشت و درمان در دوران دفاع مقدس را یادآور شد و گفت: باید حماسه‌های آن دوران برای الگودهی به نسل جدید ثبت و مستندسازی شود.

 

سردار اخوان ضمن اشاره به کمبود شدید اطلاعات از حضور خادمان بهداشت و درمان در دفاع مقدس گفت: حال که بستر کار فراهم شده است، باید هر کسی خاطرات و تجربیات خود را از آن دوران سراسر حماسه و معنویت بازگو کند تا بدین ترتیب نقش همه خادمان مشخص شود. در این راستا همه تکلیف داریم و اگر قصد جلب رضایت شهدا را داریم باید به این تکلیف خودمان عمل کنیم. شاید به نظر افراد یک خاطره ارزش زیادی نداشته باشد، اما زمانی که خاطرات در یکجا جمع می‌شوند اثرات زیادی برجای می‌گذارند.

 

وی گفت: به این نتیجه رسیده‌ایم که دبیرخانه فعالی برای این همایش ایجاد کنیم تا کارها پیشرفت سریع‌تری داشته باشند.

 

سردار اخوان در پایان گفت: یکی از افتخارات بهداشت و درمان در جنگ این است که در هشت سال جنگ حتی یک نفر هم به بیماری کزاز مبتلا نشد.

 

سردار فتحیان رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این گردهمایی گفت: اگر روحیه دفاع مقدس بر کشور ما حاکم باشد دیگر مشکلی برای انجام کارهای سخت نخواهیم داشت. برای غلبه بر مشکلات باید همانند دوران دفاع مقدس به نیروهای داخلی توجه کنیم. چیزی که در دفاع مقدس با تکیه بر آن جنگ را اداره کردیم چون امام راحل(ره) به نیروی داخلی اعتقاد و باور قلبی داشت.

 

سردار خضرایی مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس نیز گفت: اگر در تبیین دوران دفاع مقدس فقط به ابزار بسنده کنیم بدترین نوع است و دفاع مقدس را به حاشیه خواهد برد، اگر در تبیین دوران دفاع مقدس فقط به ابزار بسنده کنیم بدترین نوع است و دفاع مقدس را به حاشیه خواهد برد پس بنابراین نمی‌توان تنها با بیان مسائل فیزیکی از جمله ابزارهای بکار رفته در عملیات‌ها یا خود عملیات‌ها، دفاع مقدس را شناسایی کنیم.

 

سردار خضرایی ادامه داد: دچار غفلت شده‌ایم و نتوانسته‌ایم نکات معرفتی دفاع مقدس را برای نسل امروز به طور کامل تبیین کنیم و همین امر باعث شده است مردم آن‌طور که باید نتوانند از دفاع مقدس و معارف آن بهره کافی را ببرند یعنی بهره تربیتی ندارند.

 

سردار خضرایی خطاب به پیشکسوتان بهداشت و درمان هم گفت: شما چه اقداماتی انجام داده‌اید تا نسل امروز و مثلا امدادگران و پزشکان امروز از شما درس بگیرند. البته کارهایی انجام شده است اما قبول کنید کافی نبوده است. پس اگر روزی دفاع مقدس به درستی به نسل امروز و آینده منتقل نشد بنده و شما مقصریم.

 

وی در پایان خواستار تدقیق اطلاعات مربوط به خادمان بهداشت و درمان در دفاع مقدس در موزه دفاع مقدس شد./9666/پ200/ع

ارسال نظرات