۰۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۲۰۷۸۳۰
امام جمعه موقت گرگان:

قیام 15 خرداد چهره ظالمانه رژیم پهلوی را بر ملا کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت گرگان با اشاره به فرا رسیدن سالروز قیام 15 خرداد گفت: این قیام در واقع چهره واقعی و ظالمانه رژیم پهلوی و شاه خائن و ظالم را بر ملا کرد.
قيام 15 خرداد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام محمد قاسم لیوانی، امام جمعه موقت گرگان امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه مرکز استان با گرامیداشت قیام 15 خرداد افزود: البته برای برپایی این قیام تاریخی و خونین مردم، زمینه ها و مقدماتی از قبل وجود داشت و باعث دستگیری امام در شب 15 خرداد شد.

 

به گفته وی، زمانی که مردم از دستگیری رهبرشان مطلع شدند، در کنار شعارهای عزاداری ایام محرم، شعارهایشان سمت و سوی دیگر پیدا کرد و به سمت شعارهای سیاسی رفت و در واقع همین شعارهای مردم باعث شد تا رژیم شاهنشاهی دستور به رگبار بستن بر روی مردم داد.

 

وی با اشاره به شهادت قریب به 15 هزار نفر از مردم در این روز در شهرهای مختلف کشور، تصریح کرد: رویاروئی رژیم شاه با دین و مذهب یکی از نتایج قیام 15 خرداد بود که در واقع با دستگیری امام راحل به عنوان یک مرجع و حمله به عزاداران حسینی چهره واقعی شاه برای مردم روشن شد.

 

امام جمعه موقت گرگان ادامه داد: تا قبل از این اتفاق مردم بسیار امیدوار به بهتر شدن وضعیت بودند، اما با این حرکات، از اصلاح شاه و رژیم پهلوی ناامید شدند که در واقع این ناامیدی یکی دیگر از نتایج قیام 15 خرداد بود.

 

خطیب موقت گرگان با اشاره به این که حمایت مردم از رهبری و مرجع خود در واقع تجلی اقتدار رهبری دینی را کاملاً مشخص کرد و این سومین نتیجه این قیام بود، گفت: وفاداری مردم به یک رهبری دینی هم چهارمین نتیجه این قیام در برابر رژیم شاهنشاهی و پهلوی بود.

 

امام جمعه موقت گرگان خاطرنشان کرد: شاه مدعی این بود که بین خود و مردم پیوند و رابطه خوبی برقرار کرده، اما این کشتار و قیام مردم در واقع این دروغ شاه را برملا کرد و این هم یکی دیگر از نتایج قیام 15 خرداد بوده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ایام سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و تسلیت این ایام اظهار کرد: نقش امام راحل در پیروزی انقلاب اسلامی بر همگان روشن است.

 

خطیب جمعه گرگان اظهار کرد: زمانی که شاهپور بختیار به عنوان نخست وزیر انتخاب شد، به دلیل عضویت وی در جبهه ملی امام با این انتخاب مخالفت کرد و باعث شد تا مردم علیه وی دست به اعتراض بزنند و در نهایت باعث فرار شاه از کشور شد.

 

خطیب موقت گرگان در ادامه این خطبه، فرا رسیدن سوم، چهارم و پنجم شعبان سالروز ولادت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و همچنین امام سجاد (ع) را به محضر عموم مردم، مقام معظم رهبری و به خصوص امام زمان(عج) تبریک و تهنیت گفت.

 

حجت الاسلام لیوانی همچنین در خطبه اول با اشاره به میلاد با سعادت امام حسین(ع) در ماه شعبان گفت: امروز کمتر کسی در جامعه پیدا می شود که دین دار واقعی باشد، اما از سوی دیگر دین فروشان بیشتر از همه در جامعه هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: مردم در جامعه دو دسته هستند که یک دسته بنده خدا و دسته دیگر آزاد هستند و در واقع آنان که بنده هستند، بنده لذات، شهوات و نفسانیت خود می باشند و آنان که آزادند در واقع بنده ذات اقدس الهی هستند./1317/پ202/ب

ارسال نظرات