۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۲
کد خبر: ۲۰۸۸۲۳
کواکبیان:

مباحث مطرح شده درباره دین و آخرت مردم انحرافی است/ باید دلواپس مشکلات اصلی کشور باشیم

خبرگزاری رسا ـ کواکبیان مباحث مطرح شده درباره بهشت و جهنم و دین و آخرت مردم را انحرافی دانست و تاکید کرد که مسؤولان بهتر است به فکر ارائه راهکار برای حل مشکلات کشور باشند.
مصطفي کواکبيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا مصطفی کواکبیان شنبه شب در برنامه زنده نگاه یک، با اشاره به تاکید حضرت امام بر هویت ایرانی و اسلامی، گفت: ایشان معتقد بودند ما ملتی هستیم که دلیل ندارد دیگران بخواهند به ما آموزش و تعلیم دهند.

 

کواکبیان تاکید کرد: اصلی و فرعی کردن مسائل در موضوع استقلال یک مساله مهم است، بحث اخیر که رهبری درباره نرمش قهرمانانه مطرح کردند، حضرت امام در عمل داشتند؛ ما اصول را باید در عرصه سیاست خارجی حفظ کنیم اما در عین حال می توانیم در روش ها و عمل انفعال داشته باشیم.

 

وی تاکید کرد: البته ما قطعا رابطه گرگ و میش را نمی پذیریم اما به هر حال قرار نیست همیشه در این مقطع بمانیم.

 

نماینده مردم پیشین مجلس با بیان این که من معتقد نیستم که به عقیده هر اسلام شناس، جمهوریت از دل اسلامیت بیرون می آید، گفت: برخی مردمسالاری را قبول ندارند و حتی یک بار هم به آن اشاره نداشته اند.

 

مسؤولان به فکر ارائه راه حل برای مشکلات باشند

وی با اشاره به مباحث مطرح شده درباره دین و آخرت مردم، گفت: من این مباحثی که اخیرا مطرح شده را انحرافی می دانم، مردم ما به قدری مشکل دارند که باید مسؤولان برای آن راه حل بدهند و مشکل این نیست که بخواهیم مردم را به زور به بهشت بفرستیم.

 

کواکبیان گفت: عده ای دلواپس می شوند، تجمع اشکال ندارد اما واقعیت این است که ما در شرایط که هستیم و وقتی مشغول مذاکره هستیم نباید مذاکره کنندگان را تضعیف کنیم.

 

جایی برای دلواپسی برای مذاکرات وجود ندارد

کواکبیان خاطرنشان کرد: ما در مجلس هشتم این گونه نبود که تیم مذاکره را تضعیف کنیم، رهبر معظم انقلاب مذاکرات را رصد می کنند و جایی برای دلواپسی و دغدغه ندارد، اگر قرار است دلواپس باشیم باید برای مشکلات اصلی مردم باشد.

 

وی درباره دلایل تاکید حضرت امام بر استقلال اقتصادی، گفت: اگر در این عرصه روی پای خود نایستیم تبعات سیاسی و نظامی دیگر ممکن است به دنبال داشته باشد.

 

کواکبیان بیان داشت: برخی دوستان به گونه ای صحبت می کنند که گویی همین چند ماه تهاجم فرهنگی ایجاد شده است، الان نهادهای مختلف بودجه فرهنگی از دولت می گیرند و باید پاسخگو باشند که چه کرده اند و در این زمینه تنها دولت مسؤول نیست.

 

کار سیاسی و حزبی باید در چارچوب قیودات مدنظر امام باشد

وی با تاکید بر این که کار سیاسی و حزبی باید در چارچوب قیودات مدنظر امام باشد، گفت: در زمینه اقتصاد می توان از مردم نظرسنجی کرد که الان وضعیت بهتر است یا در دولت سابق؟

 

این فعال سیاسی در پاسخ به سؤالی درباره دیدگاه حضرت امام درباره غربزده ها، گفت: عده ای به توانمندی مردم باور و ایمان ندارند، امام امام اعتقاد راسخی به توان و باور ملت داشتند.

 

وی یادآورشد: امام معتقد بودند برخی از افرادی که در دولت بازرگان بودند برخی چنین دیدگاهی داشتند و وقتی دانشجویان لانه جاسوسی را تسخیر کردند از گردونه پیاده شدند.

 

وی تاکید کرد: حضرت امام(ره) برای رای مردم موضوعیت قائل بودند، اما برخی می گویند حضرت امام برای کوبیدن دهان استکبار این را مطرح می کردند.

 

هیچ گاه نگفته ام تقلب شده است

کواکبیان درباره نکات مطرح شده از سوی زاکانی درباره بی تقوایی برخی از همفکران وی و مساله انتخابات 88 گفت: من گفته ام تخلف شده اما تقلب نشده است، هر کس چنین حرفی زده باید پاسخ دهد.

 

وی خطاب به زاکانی گفت: سه دوره آقایان در مجلس بودند، حداقل پانزده کلان مفاسد اقتصادی است که آقایان باید پاسخگو باشند؛ اگر امر به معروف و نهی از منکر وجود داشت ما امثال برخی مفسدان اقتصادی که نمی خواهیم نام شان را ببریم، پدید نمی آمد.

 

این فعال سیاسی و رسانه ای درباره تسخیر لانه جاسوسی و فواید قطع ارتباط با آمریکا و استقبال امام از این حرکت، گفت: ما هیچ گاه پیشقدم در قطع ارتباط نبودیم، اما همین امام این دغدغه را داشتند که الی الابد قرار نیست رابطه با کشورهای غربی و از جمله آمریکا نداشته باشیم.

 

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نیز درباره مذاکره با آمریکا گفتند اگر خطوط قرمز رعایت شود ما مذاکره می کنیم و الان هم همین کار را می کنیم، نفس مذاکره اگر با حفظ اصول باشد اشکال ندارد و حضرت امام چنین دیدگاهی داشتند و بحث نه شرقی و نه غربی را از همین جهت مطرح کردند.

 

این فعال سیایس درباره مدل های الگوی توسعه و سند چشم انداز پیشرفت کشور، گفت: سند چشم انداز کشور برگرفته از الگوی ایرانی اسلامی است، منتهی واقعیت این است که باید در این جهت گام برداریم.

 

وی بیان کرد: ما از نظری مشکل نداریم، مشکل ما از جهت اجرا و عملیاتی است؛ ما در عرصه نانو، فناوری های نوین، موشک، صنایع دفاعی و نظامی و پزشکی پیشرفت های بسیاری داشته ایم، اما در عرصه اقتصاد دچار ضعفیم.

 

آمریکا با ایران هسته ای مخالفند

کواکبیان تاکید کرد: آمریکایی ها با ایران هسته ای مخالفند نه سلاح هسته ای، آنها ایران صلح آمیز هسته ای را نمی خواهند ببینند.

وی تاکید کرد: ما باید از وابستگی به نفت خارج شویم، اگر به توان ملت تکیه کنیم می توانیم به مدل بومی شده توسعه و پیشرفت برسیم.

 

کواکبیان، درباره ناتوانی برخی در درک پیام ما می توانیم ملت ایران که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند، گفت: افرادی می توانند این پیام را درک کنند که از جنس مردم باشند و آنها را به خوبی شناخته باشند.

 

این فعال سیاسی و رسانه ای گفت: البته ما تجارب بشری را نمی توانیم نادیده بگیریم و این مساله در قانون اساسی نیز ذکر شده است، ما معتقدیم این سند(سند چشم انداز) سند نظام است نه اشخاص و در آن به ابعاد مهم توجه شده امام عمل نشده است.

 

وی همچنین تاکید کرد: برخی در ایام نیمه خرداد علیه این دولت در حرم امام شبنامه پخش کردند، اینها بداخلاقی است، ما مدعی دین و آخرت مردم هستیم بعد متاسفانه شاهد مشکلاتی هستیم. /924/پ201/ج
 

ارسال نظرات