۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۲۰۸۹۵۷

استقبال رسمی رییس جمهور ترکیه از دکتر روحانی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری روز دوشنبه از سوی "عبدالله گل " رییس جمهوری ترکیه در کاخ ریاست جمهوری این کشور در آنکارا ، مورد استقبال رسمی قرار گرفت.
رييس جمهور

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری روز دوشنبه از سوی "عبدالله گل " رییس جمهوری ترکیه در کاخ ریاست جمهوری این کشور در آنکارا ، مورد استقبال رسمی قرار گرفت. مراسم استقبال رسمی از دکتر روحانی با شلیک 21 گلوله توپ آغاز و سپس با قرار گرفتن روسای جمهوری دو کشور در جایگاه ویژه، سرود ملی ایران و ترکیه نواخته شد.

دکتر روحانی و عبدالله گل سپس از یگان تشریفات حاضر در محل استقبال سان دیده و پس از ادای احترام به پرچم کشورهای یکدیگر، مقامات عالی رتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.


در ﭘﺎﯾﺎن اﯾﻦ ﻣﺮاﺳﻢ ﻫﯿﺎﺗﻬﺎی رﺳﻤﯽ دو ﮐﺸﻮر ﺑﺮای آﻏﺎز ﻣﺬاﮐﺮات وارد ﺗﺎﻻر ﮐﺎخ رﯾﺎﺳﺖ ﺟﻤﻬﻮری ˈﭼﺎﻧﮑﺎﯾﺎˈ ﺷﺪﻧﺪ.


در حال حاضر ملاقات خصوصی روسای جمهوری ایران و ترکیه در حال برگزاری است.

 

آغاز مذاکرات خصوصی روسای جمهور ایران و ترکیه


مذاکرات خصوصی روسای جمهور ترکیه و ایران دقایقی پیش در کاخ ریاست جمهوری ترکیه آغاز شد.

دکتر حسن روحانی که صبح دوشنبه در صدر هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی به آنکارا سفر کرده است، در مذاکرات خصوصی با همتای ترک خود پیرامون مسایل مهم دوجانبه ، منطقه ای و بین المللی بحث و تبادل نظر می کند.

پیش از مذاکرات خصوصی روسای جمهوری دو کشور ، دکتر روحانی به طور رسمی از سوی "عبدالله گل" رییس جمهوری ترکیه در کاخ چانکایا مورد استقبال قرار گرفت.


پس از این مذاکرات قرار است اعضای عالی رتبه هیات های دو کشور با حضور دکتر روحانی و عبدالله گل ، نشست مشترکی داشته باشند.


در جریان این نشست ، مفاد شماری از قراردادها و یادداشت تفاهم میان ایران و ترکیه نهایی می شود. /924/د102/ج

ارسال نظرات