۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۲
کد خبر: ۲۰۹۰۳۰
آیت‌الله علوی گرگانی:

وزارت ارشاد نهادهای مروج فرهنگ اهل بیت را تقویت کند

خبرگزاری رسا ـ‌ حضرت‌آیت‌الله علوی گرگانی با تأکید بر این‌که برای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) باید نهادهای فرهنگی تأمین شوند، گفت: یکی از وظایف مهم وزارت ارشاد این است که به نهادهایی که به ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) اهتمام دارند کمک کند.
آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی عصر امروز در دیدار دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) و اعضای برگزاری همایش سبط‌ النبی،‌ با اشاره به تبلیغات سوء دشمنان علیه مکتب تشیع،‌ گفت:‌ امروز هر حرکت شیعه در راستای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) با تضعیف دشمنان رو به رو می‌شود.

وی بر ضرورت مقابله با توطئه‌های دشمنان فرهنگ اهل بیت(ع) تأکید کرد و ابراز داشت: امروز ما باید متناسب با تحرکات و تجهیزات دشمنان و با استفاده از علم روز به مقابله با آنها بپردازیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه یکی از اهداف امام خمینی(ره) را صدور انقلاب اسلامی، دانست و اظهار کرد: منظور امام خمینی صدور فرهنگ انقلاب اسلامی به سراسر جهان بود.

حضرت‌آیت‌الله علوی گرگانی ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) را یکی از کارهای مهم مجمع جهانی اهل بیت دانست و گفت: مجمع جهانی اهل بیت(ع) وظیفه فرهنگ سازی مکتب اهل بیت به سراسر جهان را بر عهده دارد.

وی با تأکید بر این‌که برای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) باید نهادهای فرهنگی تأمین شوند، افزود: یکی از وظایف مهم وزارت ارشاد این است که به نهادهایی که به ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) اهتمام دارند کمک کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه ادامه داد: امروز عربستان به تقویت تکفیری‌ها اهتمام دارد و به این وسیله به دنبال ترویج این تفکر در جهان است.

حضرت ‌آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به اقدامات خیرخواهانه خیران در زمینه ساخت مدارس، گفت: این کار اقدامی مناسب است اما نباید خیران تنها به مدرسه سازی بسنده کنند و بایستی به نیازهای دیگر کشور به ویژه در بخش فرهنگی نیز توجه کنند.

وی با تأکید بر این‌که باید به فرهنگ اصیل تشیع توجه بیشتری شود، گفت: امروز حرکت تبلیغ تشیع با ضعف مادی پیش می‌رود و مسؤولان باید به این مسأله توجه جدی داشته باشند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان این‌که مشکلات مادی برای مردم به ویژه طلاب فراوان شده است، ابراز کرد: با نظر رهبری و مراجع تقلید می‌توان موقوفات عام را برای مسائل فرهنگی و حوزه‌های علمیه در نظر گرفت تا در راستای ترویج و تبلیغ دین اسلام استفاده شود./927/پ202/ج

ارسال نظرات