۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۲۰۹۳۶۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

اندیشه مهدویت پاسخگوی همه نیازهای بشری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که اندیشه مهدویت را پاسخگوی همه نیازهای بشری دانست و گفت: ترویج فرهنگ اصیل مهدویت در جامعه نیازمند شناخت صحیح مفهوم انتظار است.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

حجت‌الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با گرامیداشت نیمه شعبان به موضوع مهدویت اشاره کرد و اظهار داشت: ترویج فرهنگ اصیل مهدویت در جامعه نیازمند شناخت صحیح مفهوم انتظار است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: انتظار به معنای در طلب عدالت و آزادگی و آزادی فعالیت کردن، نپذیرفتن ظلم و ذلت، خواری و مقاومت کردن است.

 

حجت الاسلام شکریان اندیشه مهدویت را پاسخگوی همه نیازهای بشری دانست و گفت: همه ارکان کشور باید در جهت ترویج و نهادینه کردن فرهنگ اصیل مهدویت به کار گرفته شود.

 

وی با اشاره به اعتقاد به مهدویت در مکتب شیعه و دیگر مذاهب اسلامی اظهار داشت: علاوه بر مذاهب اسلام، مسأله اعتقاد به ظهور منجی در گذشته و حال، موضوعی بوده که بسیاری از ادیان از جمله مسیحیت و یهود، بدان توجه داده‌اند و در رابطه با آن عقاید بسیاری زیادی را ترویج داده اند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران افزود: وظیفه اصلی منتظران انتظار فرج، تلاش جهت برپایی حکومت عدل جهانی تحت رهبری امام زمان(عج) است، در جامعه منتظر محور، همه فعالیت و برنامه ها باید مطابق با قرآن و اهداف آن باشد.

 

حجت الاسلام شکریان با تاکید بر اهمیت پاسداشت دهه مهدویت و ترویج فرهنگ انتظار خاطر نشان کرد: به فرموده پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصوم(ع) انتظار فرج از برترین عبادت ها است که نشان از اهمیت کار فرد منتظر دارد و باید در راستای ترویج فرهنگ انتظار در سطح جامعه فعالیت مضاعف صورت گیرد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران ضمن تاکید بر انجام اعمال این شب ها از سوی منتظران، خدا محوری، دین محوری و عدالت محوری را از جمله مهم ترین شاخصه های جامعه منتظر اعلام کرد و گفت: اگر جامعه ای دارای چنین ویژگی های بارزی باشد از جوامع دیگر خود را متمایز کرده است.

 

وی افزود: ترویج مهدویت جوانان را از انحرافات مصون می‌دارد و موجب تربیت نسل جوانی با روحیه ضد استکباری می‌شود، بنابرین باید با یک برنامه ریزی صحیح در راستای ترویج فرهنگ مهدویت گام های اساسی تری برداشته شود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران افزود: نیمه شعبان بهترین فرصت برای تقویت باورهای مذهبی و زدودن انحرفات و خرافات و توجه قلبی مردم به انتظار فرج است.

 

وی، شناخت ناکافی به امام عصر(عج) را بزرگترین نقیصه امت اسلامی ذکر کرد و گفت: باید ببینیم از وجود مبارک امام عصر(عج) چه می خواهیم و از ناحیه مبارک ایشان چه چیزی قرار است به ما برسد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران اضافه کرد: اگر امر ظهور و فرج برای زندگی ما انسان ها قابل درک شود، دیگر نام مبارک امامان را تنها برای رفع احتیاجات خود بر زبان نمی آوریم./950/ت302/ب1

ارسال نظرات