۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۲۱۰۳۷۸

رییس مجلس به تبریز سفر می کند

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی برای شرکت در ویژه برنامه های هفته نکوداشت به تبریز سفر خواهد کرد.
علي لاريجاني

به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام احمد حمیدی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تبریز امروز در نشست هماهنگی کمیته های تخصصی هفته نکوداشت تبریز اظهار داشت: هفته نکوداشت تبریز با سخنرانی میهمان ویژه دکتر لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در افتتاحیه آغاز و در کنار آن نمایشگاه بزرگ توانمندی ها و ظرفیت‌های تبریز در ائل گلی برگزار خواهد شد.


وی افزود: با راه اندازی دبیرخانه دائمی هفته نکوداشت تبریز می توان انتظار داشت، همه ساله گام های مهم و اساسی برای شناساندن تبریز و جایگاه رفیع آن در منطقه برداشته شود و بایستی این اتفاق مهم به تحقق شعار تبریز فیروزه جهان اسلام در عمل نزدیک شود.


معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تبریز در بخشی از سخنان خود از افتتاح دفتر بنیاد تبریز شناسی خبر داد و یادآور شد: مقدمات تشکیل این دفتر صورت گرفته و با افتتاح آن کارهای پژوهشی و تحقیقی در جهت شناساندن شهر پر افتخار تبریز رونق خواهد گرفت.


حجت الاسلام حمیدی خاطرنشان کرد: نشست ها و سمینارهای مختلف در سطوح مختلف، طراحی و نصب یادمان ویژه نکوداشت تبریز در یکی از میادین شهر، طراحی و اجرای آثار حجمی 20 تن از مشاهیر و مفاخر شهر تبریز، برگزاری جشنواره رسانه ای تبریز، رونمایی و بازنشر آثار مکتوب در حوزه تبریزشناسی از برنامه های هفته فرهنگی تبریز است.


بزرگداشت سه علامه امینی، جعفری و طباطبایی


وی افزود: اجرای تخصصی مسابقات ورزش همگانی، احیای بازی های بومی و محلی شهر تبریز، رونمایی از فیلم های مستند با موضوع تبریز، برگزاری نشست های تخصصی در حوزه فیلم و موسیقی، تبیین دستاوردهای همیاری های اجتماعی و خیریه شهر تبریز، بازنشر تصاویر و استاد تاریخی کمتر دیده شده در مورد نقش تاریخی شهر تبریز نیز مورد توجه است.


معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تبریز گفت: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای عمرانی، تبیین صنایع دستی شهر تبریز، فرهنگ غدیر الگوی مدل جهادی و بزرگداشت سه علامه تبریزی و برگزاری کنگره بین المللی فرهنگ مردم در شعر استاد شهریار نمونه ای از 57 برنامه متنوع در این هفته است.


حجت الاسلام حمیدی همچنین امروز در جشن استقبال از ماه مبارک رمضان که در فرهنگسرای الغدیر تبریز برگزار شد، با اشاره به فضائل این ماه بزرگ، رمضان را ماه رحمت، برکت و احسان توصیف کرد و گفت: در این ماه دعاهای انسان مقبول درگاه خداوند بوده و معصیت انسان با تزکیه روح و نفس بخشوده می شود و درهای بهشت به روی آدمیان باز و درهای جهنم بسته می شود.


وی روز های این ماه را از بهترین روزها و شب هایش را بهترین شبها برای نزدیکی به خداوند و راز و نیاز با معبود یکتا دانست و گفت: بایستی با فرهنگ سازی مناسب فضای حاکم بر خانواده را برای نوجوانانی که به تازگی روزه دار خواهند بود، آماده کنیم./935/د102/ب

ارسال نظرات