۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۲۱۰۵۸۷
استاد حوزه علمیه قم:

تلاش مذبوحانه عده ای فتنه گر در عراق نمی تواند جلوی تاثیر فتوای جهاد را بگیرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی گفت: مرجعیت شیعه همواره در مقاطع مختلف با انجام وظیفه الهی و دخالت مسؤولانه در مسائل مختلف توانسته‌ نقش بسزایی در حفظ کیان اسلامی داشته باشد.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد واعظ موسوي

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به فتوای مراجع عراق مبنی بر اعلام جهاد علیه داعش اظهار داشت: روحانیت، مرجعیت و علمای تشیع همواره در طول تاریخ پاسدار حریم امت اسلامی و مسلمانان بوده و هستند.


وی خاطرنشان کرد: مرجعیت شیعه همواره در مقاطع مختلف با انجام وظیفه الهی و دخالت مسؤولانه در مسائل مختلف توانسته‌اند، نقش بسزایی در حفظ کیان اسلامی، دفاع از حقوق مسلمانان، استقلال امت و پشتیبانی از مظلومان عالم ایفا کنند.


حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی با بیان این‌که نمونه های فتوای جریان‌ساز مراجع عظام تقلید بسیار است، گفت: امروز بار دیگر دشمنان اسلام و تشیع با فتوایی مهم و بزرگ از سوی مراجع تقلید مواجه شدند و دریافتند که مرجعیت شیعه هیچگاه مصلحت‌اندیش نبوده است.


نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در پی فتوای جهاد علمای عراق به ویژه حضرت آیت الله سیستانی شاهد لبیک میلیونی شیعیان جهان به این دعوت بودیم، که این امر به وضوح نفوذ کلام معنوی مرجعیت شیعه را نشان داد، امیدواریم این نفوذ همچنان حفظ شود.


وی با تأکید بر این‌که استکبار جهانی از فتوای مراجع عظام تقلید و حوزه های علمیه شیعه درس فراموش ناشدنی خواهند گرفت، افزود: امروزه حوزه های علمیه و مرجعیت محوری‌ترین عنصر جامعه اسلامی و عامل وحدت امت محسوب می شوند که فتوای آیت الله سیستانی این مسأله را به خوبی نشان داد.


حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی با بیان این‌که مرجعیت تأثیر شگرفی در میان آحاد جامعه دارند، گفت: دشمنان بدانند که نفوذ مرجعیت شیعه، نفوذی نیست که با سوء تبلیغ و فعالیت های مذبوحانه جلوی آن را گرفت. بنابر این باید دانست که انحراف از مسیر حوزه و مرجعیت به ضرر جهان اسلام تمام خواهد شد.


نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح ابعاد مختلف فعالیت و اهداف جریان های تکفیری در منطقه، اظهار داشت: دشمنان تلاش دارند با درگیر کردن مسلمانان، از جریان های تکفیری برای شعله‌ور کردن آتش فتنه بهره ببرند، در حقیقت جریان های تکفیری تهدید اصلی منطقه به شمار می روند.


وی قتل عام مسلمانان بی گناه در کشورهای منطقه را هدف اصلی استکبار و حامیان منطقه ای آن  با استفاده ابزاری از تروریست های تکفیری عنوان کرد و گفت: بی شک قدرت های بین المللی در پشت پرده این اقدامات جنایتکارانه حضور دارند و نمی خواهند امنیت وصلح در منطقه برقرار شود./935/ت302/ج

ارسال نظرات