۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۲۱۰۹۹۲
مدیر استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری:

داعش مولود نامشروع آمریکا و آل سعود است

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با بیان این که گروهک تروریستی داعش پسمانده های خوارج است، گفت: داعش مولود نامشروع آمریکا و آل سعود است.
حجت الاسلام احمدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدمحمد احمدی، مدیر استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری، صبح امروز، در مراسم بزرگداشت شهدای حادثه هفتم تیر این استان، با اشاره به سالروز شهادت مظلومانه آیت‌الله دکتر بهشتی و 72 تن از یارانش، اظهار داشت: هدف از این حرکت تروریستی، براندازی نظام نوپای جمهوری اسلامی بود؛ چرا که در این حادثه عناصر اصلی انقلاب و شخصیت‌های تأثیرگذار انقلاب به شهادت رسیدند و این اتفاق اگر برای هر نظامی دیگر می‌افتاد، سقوط آن حتمی بود.
 
وی با بیان این که نفوذ عناصر نفاق در بدنه حاکمیت همچون ریاست جمهوری و مجلس یکی از دلایل این اتفاق بود، گفت: دشمن از این نکته غافل بود که نظام، وابسته به شخصیت‌ها و عناصر اصلی نیست بلکه توده‌های مردم با تقدیم خون‌های پاک ضامن پیروزی و نگهداری آن هستند.
 
امام جمعه فرخشهر، مردم و رهبری را دو رکن اصلی انقلاب اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: در دوران رهبری امام راحل(ره) حوادث بسیار سختی اتفاق افتاد که اگر برای هر مملکت و نظامی پیش می‌آمد سقوط آن نظام حتمی بود، اما در انقلاب اسلامی عکس آن اتفاق افتاد.
 
این مقام مسؤول با اشاره به این که پس از حادثه هفتم تیر رسانه‌های دنیا سقوط انقلاب را روز شمار می‌کردند، گفت: این رسانه‌ها نفهمیدند که رهبری این انقلاب، آنچنان پیامبرگونه جامعه را مدیریت کرد که این حادثه، تبدیل به موج کوبنده‌ای در راستای ناکامی دشمنان برای همیشه شد.
 
برملا شدن جریان نفاق، رهاورد مهم حادثه هفتم تیر بود
 
مدیر استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: رهاورد مهم هفتم تیر برملا شدن جریان نفاق و نفوذی‌های بدنه نظام بود که اگر سال‌ها کار انقلابی می‌شد نمی‌توانستیم بنی‌صدر، جبهه‌ ملی و خیانت‌های نهضت آزادی که بیشتر آن ها در مدیریت کشور بودند را بشناسیم.
 
وی افزود: کار بزرگ شهید بهشتی بنیانگذاری دستگاه قضایی اسلامی است که نتیجه‌ آن قوه‌ قضاییه مقتدر و کارآمد امروز ایران است که مردم در سایه آن از آسایش و امنیت پایدار و مثال‌زدنی برخوردارند و اجر و پاداش شهید بهشتی نمی‌توانست چیزی جز شهادت باشد.
 
داعش مولود نامشروع آمریکا و آل سعود است
 
این مدرس حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت عراق و جنایات وحشیانه داعش در این کشور، خاطرنشان کرد: داعش به‌عنوان وحشیانه‌ترین گروه در تاریخ بشریت مولود نامشروع آمریکا، رژیم صهیونیستی و ارتجاع عرب به‌ویژه حاکمان فاسد از قبیل آل‌سعود است.
 
حجت الاسلام احمدی، هدف از شکل‌گیری این گروه را ایجاد اختلاف و جنگ قومی و مذهبی عنوان کرد و گفت: این گروه جنایتکار در چارچوب راهبرد سیاسی آمریکا حرکت می‌کند و در خدمت اجرای سیاست‌های خصمانه‌ آن‌ها است و تاکنون اقدامی علیه رژیم‌صهیونیستی انجام نداده‌اند و تنها در کشورهای اسلامی سوریه، عراق، پاکستان و افغانستان با مدیریت آمریکا و دلارهای رژیم‌های فاسد عرب و به‌ویژه آل‌سعود فعالیت‌های جنایتکارانه انجام می‌دهند.
 
امام جمعه فرخشهر با بیان این که استکبار جهانی به‌ویژه آمریکا به‌دنبال تجزیه عراق هستند، تصریح کرد: این گروه ساخته و پرداخته استکبار پس از شکست در سوریه و لبنان و ناکام ماندن در مسیر اهداف، عراق را مورد تاخت و تاز قرار دادند اما با حکم جهاد مرجع عالیقدر عراق، آیت‌الله‌العظمی سیستانی موجی راه افتاده که جایی برای این گروهک نخواهد ماند و هوشیاری و اتحاد مسلمانان داعش را شکست می‌دهد.
 
گروهک تروریستی داعش پسمانده های خوارج است
 
وی، داعش را پسمانده‌های خوارج دانست و تصریح کرد: این گروهک با استفاده از عناصر به جای مانده از رژیم بعث، برخی شهرها را اشغال و رهبران دینی را اعدام و به نوامیس اهل سنت تجاوز کردند و زن و فرزندان مردم را کشتند؛ این ها اعتقادی به اسلام ندارند، شیعه و سنی مطرح نیست.
 
حجت لاسلام احمدی افزود: امیدواریم عراق برای گروه داعش، مرصاد دیگری شود و همانگونه که در عملیات مرصاد منافقین شکست خوردند، داعش هم به یک مرصاد نیاز دارد و با محوریت مرجعیت و نفوذ بالای آن ها، داعش همانگونه که خود اقرار کرده‌اند به دام خواهند افتاد.
 
این مقام مسؤول با اشاره به رهنمودهای رهبری در جمع کارکنان قوه قضاییه مبنی بر این که دخالت در عراق را نمی‌پذیریم، گفت: عراق در پیروی از مرجعیت آگاه پیشینه خوبی دارد؛ حدود 90 سال پیش دولت انگلستان عراق را اشغال کرد اما مرجع عالیقدر، محمدتقی شیرازی با حکم جهاد، عراق را نجات داد و انگلیسی‌ها سخت‌ترین شکست را متحمل شدند.
 
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به موضع‌گیری‌های بارزانی از وی به‌عنوان مزدور کردستانی نام برد و گفت: او که صدام به خونش تشنه بود اما ایران نجاتش داد آن قدر موضع‌گیریش سنگین بود که وزیر امور خارجه آمریکا هم در برابر حرف‌های او موضع گرفت./9457/پ202/ب2
ارسال نظرات