۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۲۱۱۰۸۱
مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران زنجان:

به روز بودن از مهمترین ویژگی‌های مبلغ دین است

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران زنجان به روز بودن مبلغ و موضوعات تبلیغی را یکی از مهم ترین مسایل در امر تبلیغ خواند و گفت: برای فعالیت در زمینه های مختلف و اثر گذاری، باید مبلغان به روز باشند.
حجت الاسلام محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام بلال محمدی، مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران زنجان، امروز در جمع بانوان مبلغه با اشاره به این که یک تبلیغ خوب دارای مؤلفه های مختلفی است، گفت: یک تبلیغ خوب دارای مؤلفه های زیادی است که از جمله آنها می توان به نوع پیام مبلغ، شرایط و توانایی های مبلغ همچنین به نوع و جنسیت مخاطبین اشاره کرد.

 

وی در ادامه به روز بودن را در عصر حاضر یکی از مهم ترین ملاک های تبلیغ خواند و اظهار داشت: در این بازه زمانی و در عصر کنونی به روز بودن مبلغ از همه چیز مهم تر است و برای فعالیت در زمینه های مختلف فرهنگی و اثر گذاری و ماندگاری تبلیغ، مبلغ باید به روز باشد و در تمامی حوزه ها و زمینه های مرتبط مانند ابزار تبلیغی نیز سعی کند به روز باشد.

 

مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران زنجان در ادامه جدید بودن موضوعات تبلیغ را ارزشمند توصیف کرد و افزود: یکی از چیزهایی که باید به روز شود موضوعاتی است که می خواهیم به گروه های هدف انتقال دهیم، یعنی نوع موضوعات باید به گونه ای انتخاب شود که کاربردی بوده و شنونده احساس کند که این مباحث امروز مورد نیاز او است و جزو ضروریات زندگی امروزی است.

 

حجت الاسلام محمدی در ادامه بیشترین توجه دشمن را معطوف به خانواده ها دانست و ابراز داشت: در جامعه کنونی بیشترین توجه دشمنان به کانون گرم خانواده ها است؛ یعنی وقتی از تحریم ها به گونه ای که باید نتیجه نگرفت و در عرصه جنگ سرد نیز در هشت سال دفاع مقدس ناکام ماند، بنابراین رو آورد به سوی به چالش کشیدن خانواده ها و از هم پاشیدن آنها که عواقب و باز خوردهایی مانند ازدواج سفید، جشن طلاق و هم خانگی های مجردی دختران و پسران را به دنبال دارد.

 

وی در ادامه خانواده را سنگ زیرین و پایه جامعه خواند و تصریح کرد: بیشترین توجه و اهمیت ما در عرصه تبلیغ باید به سوی خانواده باشد و اگر قدم های اولیه در این زمینه محکم برداشته شود می توان قدم های مثبت بعدی را نیز محکم تر برداشت چرا که خانواده سنگ زیرین و پایه همه چیز است.

 

مدیر استانی حوزه های علمیه زنجان در پایان داشتن ادبیات مناسب در تبلیغ را ضروری عنوان و تأکید کرد: در ادای یک پیام خوب و با محتوای متقن باید گفتمان و ادبیات عالی نیز به کار رود؛ یعنی گفتمان طوری باشد که هم به روز باشد و هم مناسب با محیط و جلسه ای که در آن حضور داریم، از این رو اگر پیام های ما با ادبیات نامناسب و سطح پایین انتقال داده شود مطمئنا مخاطب را از ما دور خواهد کرد./949/پ202/ب4

ارسال نظرات