۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۲۱۱۴۳۹
مدیر حوزه های علمیه لرستان:

ماه رمضان بهترین زمان برای تبلیغ، احیا و گسترش دین مبین اسلام است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه لرستان ترک گناه را از مهم ترین اعمال در ماه مبارک رمضان دانست و گفت: ترک گناه در ماه مبارک رمضان باید مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغي ، مدير حوزه هاي علميه لرستان

حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: ماه مبارک رمضان ماه ضیافت الهی و ماه تهذیب نفس است.

وی خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان خداوند این فرصت را به انسان داده تا با تفکر در اعمال و کردار گذشته خویش قبل از این‌که او را محاسبه کنند خود به محاسبه اعمال خویش بپردازد.

مدیر حوزه های علمیه لرستان با بیان این که ترک گناه و معصیت مهم ترین عملی است که در ماه رمضان باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: ترک گناه مهم تر از انجام واجبات است.

وی در ادامه تصریح کرد: نباید در ماه مبارک رمضان فقط از انجام گناه دوری کنیم، بلکه باید تلاش کنیم با ترک گناه در این ماه و خودسازی خویش، از انجام گناه در طول سال دوری کنیم.

مدیر حوزه های علمیه لرستان با بیان این که ماه مبارک رمضان فرصت بسیار مناسبی برای زدودن گناهان از دل و کسب ثواب و ره توشه برای آخرت است، اظهار داشت: مهم ترین سرمایه برای این کار عظیم، سخاوتمندی به همراه تقوا است.

حجت الاسلام مبلغی با بیان این که باید از این ماه مبارک برای تبلیغ حداکثری احکام دین مبین اسلام بهره گیریم، بیان داشت: عبادت از ارکان مهم و اساسی ماه مبارک رمضان است.

وی در ادامه تقویت صبر، آخرت گرایی، شکوفایی حس همدردی با فقرا را از جمله آثار تربیتی روزه بیان کرد و گفت: روزه سبب تقویت و پایداری صبر انسان می شود.

مدیر حوزه های علمیه لرستان با بیان این که نخوردن، نیاشامیدن، دروغ نبستن به خدا و پیامبر اکرم، از اموری است که نباید انجام دهیم، افزود: انجام واجبات و دوری از آنچه که حرام است روح عبادت روزه را انجام می دهد.

حجت الاسلام مبلغی در ادامه تصریح کرد: اگر بخواهیم ماه مبارک رمضان در روح و جانمان تأثیر گذار باشد، باید اموری را که خداوند انجام آنها را حرام گردانیده ترک کنیم و در کنار ترک محرمات، زمینه را برای صاف شدن، پاک کردن و پیراسته شدن دل فراهم کنیم./9451/ت302/ب

ارسال نظرات