۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۲۱۱۹۲۹
امام جمعه موقت اهواز:

نابودی داعش سبب رسوایی عربستان و متحدانش خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اهواز با بیان این که نفوذ تکفیری ها در عراق مقطعی خواهد بود، گفت: با پیشروی مردم و حضور آنها در صحنه های نبرد، به زودی شاهد نابودی داعش و رسوایی عربستان و حامیان آنها خواهیم بود.
حجت الاسلام حسن زاده 
امام جمعه موقت اهواز

حجت الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که امروز داعش به همراه بعثی ها بر بخشی از عراق مسلط شده و نفوذ پیدا کرده است، اظهارداشت: حضور داعش در عراق بخشی از یک برنامه کلی و حساب شده با همکاری آمریکا و صهیونیست ها است.

وی افزود: ریشه گروه داعش از گروه طالبان است که از میان آنها القاعده به وجود آمد و سپس هم گروه های تکفیری که دست پرورده عربستان سعودی بوده و در کشور های گوناگون ایجاد نا امنی می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده به وقوع بیداری اسلامی در منطقه اشاره کرد و گفت: آمریکا و صهیونیست ها قدرت مقابله با بیداری اسلامی را نداشتند و نمی توانستند در برابر آنان بایستند اما کسانی را در سال های گذشته بزرگ کرده بودند امروز به صحنه آوردند و متأسفانه در سوریه، لبنان، مصر و امروز نیز در عراق در حال ایجاد فتنه و آشوب هستند.

امام جمعه موفت اهواز تصریح کرد: مردم غیرتمند و ولایت مدار عراق از این شرایطی که در کشورشان به وجود آمده عبور خواهند کرد و نمی گذارند که آمریکا و صهیونیست ها به اهداف شومشان دست پیدا کنند.

وی با بیان این که نفوذ تکفیری ها در عراق مقطعی خواهد بود گفت: با پیشروی مردم و حضور آنها در صحنه های نبرد، به زودی شاهد نابودی داعش و رسوایی عربستان و حامیان آنها خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به وحدت و همدلی و ضرورت ایجاد یکپارچگی مذهبی و قومیتی در عراق گفت: با توجه به هجوم همه جانبه ای که در عراق به وجود آمده برخی از سران اقوام می خواهند از این مسأله سوء استفاده کرده و این کشور را تجزیه کنند.

امام جمعه اهواز سوء استفاده از شرایط موجود در عراق برای تجزیه و سهم خواهی را به ضرر مردم عراق دانست و افزود: عراق به یکپارچگی، وحدت، انسجام و نظام دموکراسی نیازمند است و همه باید به نتیجه انتخابات برگزار شده و  آرای مردم احترام بگذارند.

وی تجزیه عراق به منظور خروج از بحران را مسأله ای غیر عقلانی معرفی کرد و بیان داشت: اگر کشور ها به صرف وجود یک بحران در کشور خود اجازه دهند که مردم یک منطقه همه پرسی برگزار کرده و تجزیه صورت گیرد کشور ها تکه تکه خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اعلام این که جریان الصرخی در عراق به هیچ وجه جریان سالمی نیست، گفت: این جریان در روزهای اخیر نیز ظهور و بروز داشتند اما خوشبختانه به سرعت از بین رفتند و به هیچ وجه زمینه مردمی و علمی در میان علما، حوزه های علمیه و مراجع نداشته و جریانی نیستند که بخواهند در معادلات عراق تأثیر گذار باشند.

امام جمعه اهواز با تأکید بر این که درخشش و رشد عراق در سایه انسجام، یکپارچگی و وحدت خواهد بود اظهارداشت: نمی توانیم به علمای اهل تسنن عراق در طول مدت نا آرامی ها نمره کاملی بدهیم، اما باید  از علمای بیدار اهل سنتی که خطر تکفیری ها را متوجه شدند و با بیانیه ها و فتواهای خود علیه گروه داعش موجب اتحاد مردم شدند، سپاسگزاری کرد./9462/ت302/ب2

ارسال نظرات