۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۲۱۲۳۳۴
استاد حوزه علمیه مازندران:

سیره عملی حضرت خدیجه الگویی ارزنده برای زنان جامعه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران، سیره عملی حضرت خدیجه(س) را الگویی ارزنده برای زنان جامعه اسلامی دانست.
وفات حضرت خديجه کبري (س)

حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نور با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت خدیجه(س)، گفت: حضرت خدیجه(س) بزرگ بانوی اسلام است که در ترویج دین نقشی مؤثری ایفا کرد.

 

امام جمعه چمستان، تصریح کرد: این بانوی بزرگوار همسر وفادار و مدافع روزهای تنهایی پیامبر گرامی اسلام است که همواره در کنار حضرت محمد(ص) بوده و در راه ترویج دین مبین اسلام اهتمام ارزنده ای از خود انجام داده و تلاش والایی در این راستا انجام داد.

 

وی با اشاره به این که به شهادت همه مورخان و محدثان اهل تسنن و تشیع اولین زن و دومین انسانی که به پیامبر گرامی اسلام ایمان آورد و به صورت رسمی مسلمان شد حضرت خدیجه کبری(س)بود، بیان داشت: بعد از ایمان آوردن ایشان و امام علی(ع) بود که پشت سر حضرت محمد(ص) به عنوان نخستین نفرات نماز را به جماعت اقامه کردند و مشمول حقیقت این آیه شریفه(وَ السَّابِقُونَ السَّابِقُونَ أُولئِکَ الْمُقَرَّبُونَ فِی جَنَّاتِ النَّعِیمِ ثُلَّةٌ مِنَ الْأَوَّلِینَ ) بودند. 

 

استاد حوزه علمیه مازندران، تصریح کرد: ایمان آوردن آن ها با شرایطی که در آن قرار داشتند که انسان بایدخودش را در آن جو  و فضای خوفناک و هول انگیز که هم شماتت و مسخره می کردند و هم مورد تهدیدهای جدی قرار می دادند.

 

حجت الاسلام جباری افزود: آن شرایط شخصیت شجاع و با بنیه معرفتی و ایمانی چون حضرت خدیجه(س) و امام علی(ع) را می طلبید و با همه این شرایط یک لحظه دست از دامان پاک حضرت محمد(ص) برندارند ندارند و از ادامه راه پا پس نکشند و با همه توان و قوا یار و یاور و پیر و مرید رسول خدا باشند.

 

استاد حوزه علمیه، تصریح کرد: عجیب آن است که با این همت والا و نقش آفرینی بی نظیر و بی همتایی که حضرت خدیجه(س) از خود انجام داد بعضی ها این بانوی والا مقام را خواستند با برخی دیگر از  همسران رسول خدا هم تراز بدانند و مقایسه کنند.

 

وی، ادامه داد: در حالی که حضرت محمد(ص) خود بارها در جواب اعتراضات بعضی از همسران می فرمود شما چه می دانید خدیجه چه کسی بود و او  با هیچ کس مقایسه نخواهد شد که یار بی کسی من بود و زمانی که همه مرا تکذیب می کردند او مرا تصدیق می کرد هرگز خداوند زنی برتر و بهتر از خدیجه به من نداد و از خداوند خواستم به خاطر عشقی که به او دارم در بهشت نیز بین من و او جمع نماید و همسرم شود.

 

امام جمعه چمستان با اشاره به این که حضرت خدیجه(س) در ردیف برجسته ترین زنان عالم قرار دارد، خاطرنشان کرد: این بانوی بزرگوار همه اموال خود را در راستای تعالی و ترویج دین اسلام هزینه کرد و یار و یاوری شایسته برای رسول الله بود.

 

حجت الاسلام جباری با تاکید بر این که سیره عملی حضرت خدیجه الگویی ارزنده برای زنان جامعه اسلامی است، گفت: حضرت خدیجه (س) را باید از جمله این افراد دانست که برای همیشه تاریخ نام و سیره عملی او مورد توجه همگان قرار می گیرد که ما نیز وظیفه داریم با سرمشق گیری از سیره بزرگان دینی برنامه های زندگی خود را راستای اهداف والای اسلامی سوق دهیم./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات