۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۲۱۳۲۸۳
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی مطرح کرد؛

سخنرانی سردار نقدی در جمع راهپیمایان روز قدس در بجنورد

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: سخنران محوری مراسم راهپیمایی و تظاهرات روز جهانی قدس در بجنورد سردار محمدرضا نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین خواهد بود.
حجت الاسلام سالاري - رييس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي خراسان شمالي

حجت الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، اظهار کرد: سوم مرداد ماه امسال در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان؛ مصادف با روز جهانی قدس، مراسم راهپیمایی و تظاهرات همزمان با سراسر کشور در بیش از 30 نقطه استان خراسان شمالی نیز برگزار می شود.

 

وی با اشاره به این که مراسم راهپیمایی روز قدس در بجنورد، مرکز خراسان شمالی از ساعت 10 صبح از محل میدان شهید بهشتی آغاز می شود و تا مصلای امام خمینی(ره) ادامه خواهد داشت، افزود: در این محل سردار محمدرضا نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین در جمع راهپیمایان و مردم روزه دار بجنورد سخنرانی می کند.

 

این مسؤول یادآور شد: روز قدس پارسال نیز سخنران محوری مراسم راهپیمایی و تظاهرات در مرکز استان خراسان شمالی سردار نقدی بود.

 

حجت الاسلام سالاری در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم روز جهانی قدس، افزود: این مراسم علاوه بر بجنورد در مراکز دیگر شهرستان ها و بخش های خراسان شمالی نیز با سخنرانی سخنرانان استانی و کشوری برگزار می شود.

 

به گفته وی همچنین به این مناسبت دستگاه ها و نهادهای مختلف استان نیز اقدام به برگزاری برنامه های بصیرتی و فرهنگی و برپایی نشست های بصیرتی در مناطق مختلف می کنند.

 

رییس ستاد انتفاضه و قدس شریف استان خراسان شمالی اضافه کرد: علاوه بر این همزمان با ایام منتهی به روز قدس با هماهنگی انجام شده با روحانیان مبلغ اعزامی به مساجد شهری و روستایی استان، این مبلغان در نشست ها و سخنرانی های خود به موضوع فلسطین و قدس شریف نیز خواهند پرداخت.

 

حجت الاسلام سالاری در ادامه با اشاره به افزایش ددمنشی ها و جنایت های اخیر رژیم غاصب اسراییل در به شهادت رساندن کودکان فلسطینی، تأکید کرد که مراسم راهپیمایی و تظاهرات روز قدس امسال باید پرشورتر و باشکوه تر از سال های گذشته برگزار شود تا فریاد حمایت از مردم مظلوم غزه به گوش جهانیان برسد.

 

وی با بیان این که روز قدس، روز همنوایی مسلمانان جهان با مردم مظلوم فلسطین و فریاد تظلم خواهی این ملت است، اظهار داشت: قدس سرزمین برخاستن انبیا و صالحان الهی و قبله نخستین مسلمانان بوده و نباید اشغال این سرزمین مقدس از سوی اسراییل غاصب ادامه داشته باشد.

 

به گفته حجت الاسلام سالاری رژیم صهیونیستی ظالم و غاصب بوده و طبق وعده الهی سرانجام شکست و زبونی از آن ظالمان خواهد بود و مردم مظلوم فلسطین سرزمین خود را پس می گیرند.

 

وی همچنین با یادآوری این که روز قدس با درایت امام خمینی(ره)، بنیان گذار انقلاب اسلامی برای حمایت از حقوق مردم مظلوم فلسطین پایه ریزی شد، گفت: شرکت پرشور در راهپیمایی روز قدس در واقع پاسداری و حرکت در مسیر آرمان های امام راحل و نظام اسلامی به شمار می رود و نشان می دهد که مردم همچنان استوار و محکم بر پای آرمان های خود ایستاده اند.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی اضافه کرد: دستگاه های مختلف و اعضای ستاد انتفاضه و قدس شریف خراسان شمالی باید به گونه ای عمل کنند که زمینه حضور حداکثری و مشارکت فعال همه اقشار جامعه در راهپیمایی روز قدس فراهم شود.

 

گفتنی است، امام خمینی(ره) در شانزدهم مرداد سال 1358 پس از بمباران جنوب لبنان توسط نیروهای اسرائیل، از مسلمانان جهان خواست تا آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان روز قدس انتخاب کنند و در این روز همبستگی خود را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.

 

از آن زمان تاکنون مراسم روز قدس همه ساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با حضور اقشار مختلف مردم در ایران برگزار می شود و علاوه بر این در این روز، گروه‌هایی از مسلمانان در نقاط مختلف جهان نیز حمایت خود را از مردم فلسطین را به نمایش می‌گذارند./9314/ت302/ب

ارسال نظرات