۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۲۱۳۲۹۲
حجت‌الاسلام وحیدپور:

بیشتر برنامه‌های ماهواره‌ای فساد اعتقادی و اخلاقی می‌آورد

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام وحیدپور با بیان این‌که ماهواره‌ها فساد اعتقادی و اخلاقی به وجود می‌آورند، گفت: مگر ماهواره‌های مسیحیت، بهائیت، وهابیت و یهود دلشان به حال ما سوخته است، امروز ماهواره‌ها در دنیا غوغا می‌کنند، اگر در خانواده‌ای راه پیدا کند معلوم نیست فرد بتواند ایمان خود را حفظ کند.
حجت‌الاسلام وحيدپور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسین وحیدپور، استاد حوزه و دانشگاه همزمان با هفدهمین روز از ماه مبارک رمضان در آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) با تأکید بر دوری افراد از اموال حرام گفت: خداوند متعال تمام دنیا را در اختیار انسان‌ها قرار داده است.

وی ادامه داد: در عالم تنها چند نوشیدنی برای امتحان افراد حرام شده است ولی با این وجود برخی به جای مصرف این‌ها به خوردن شراب متوسل می‌شوند؛ مگر شراب چه چیزی دارد که برخی حرص خوردن آن را دارند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره این‌که برخی به خوردن غذاهای حرام افتخار می‌کنند، اظهار داشت: تنها ماهیان پولک دار و میگو حلال هستند، با این وجود خرچنگ و هشت پا حرام است پس چرا برخی رستوران‌ها آن را به خورد مردم می‌دهند.

در برخی مغازه‌های کوسه ماهی فروخته می‌شود

وی افزود: متأسفانه برخی از شیادان ماهی‌های بی‌پولک همانند کوسه ماهی را به خورد مردم می‌دهند، ماهی‌های حرام را در بازار پخش می‌کنند کار به جایی کشیده که فرد نمی‌تواند به بازار مسلمانان نیز اعتماد کند.

حجت‌الاسلام وحیدپور مال حرام را سبب عدم استجابت دعا دانست و اظهار داشت: در تهران 60 رستوران را به سبب دادن غذای حرام به مردم پملپ کردند، مگر می‌شود در مملکت امام زمان(عج) به مردم غذای حرام داد.

وی تصریح کرد: فردی با من تماس گرفته بود که جایی برای مهمانی رفتم و به من گوشت خوک دادند، من حالا چگونه باید نماز و روزه بگیرم؛ آخر این چه نوع مهمانی دادن است.

ماهواره فساد اعتقادی و اخلاقی به وجود می‌آورد

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیات قرآن کریم با تأکید بر حفظ ایمان نسبت به خدا و پیامبر(ص) گفت: حفظ ایمان در دوران آخرالزمان بسیار سخت است، در روایت آمده «حفظ ایمان در آخرالزمان از حفظ زغال گداخته در دست سخت‌تر است».

وی افزود: امروز ماهواره‌ها در دنیا غوغا می‌کنند، اگر در خانواده‌ای راه پیدا کند معلوم نیست فرد بتواند ایمان خود را حفظ کند؛ البته شبکه‌های داریم که زیر نظر مراجع تقلید و حوزه‌های علمیه وسیله تبلیغ معارف اهل‌بیت(ع) و تشیع هستند.

حجت‌الاسلام وحیدپور تأکید کرد: مگر همه شبکه‌های ماهواره‌ای مسائل درست را تبلیغ می‌کنند، اکثر این شبکه‌ها فساد اعتقادی و اخلاقی به وجود می‌آورند، مگر ماهواره‌های مسیحیت، بهائیت، وهابیت و یهود دلشان به حال ما سوخته است.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی والدین به جای این‌که فرزندان خود را در حفظ ایمان یاری و تشویق کنند با آن‌ها به تماشای برنامه‌های مختلف ماهواره‌ای می‌پردازند؛ این‌ها مگر نمی‌دانند که ماهواره جوانانشان را به فساد و فحشا می‌کشاند.

ماهواره کلیسای در خانه‌ها است

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که در هر خانه یک کلیسا شعار مسیحیت است، خاطرنشان کرد: کسانی که ماهواره دارند مگر نمی‌دانند که در خانه خودشان کلیسا درست کردند.

وی تصریح کرد: ده‌ها ماهواره وهابیت خبیث که دشمن شیعه هستند تبلیغ می‌کنند، کار به جایی رسیده که جوان شیعه نسبت به امام زمان(عج)، پیامبر(ص)، اهل‌بیت(ع) و قرآن شک و شبهه دارد.

حجت‌الاسلام وحیدپور ادامه داد: ماهواره خیانت زن به شوهر، بی حجابی، بد حجابی، رابطه دختر و پسر را تبلیغ می‌کنند؛ در دنیای امروز ایمان بسیار ساده از بین رفته و بسیار سخت نگه داشته می‌شود، سخت‌ترین کار حفظ ایمان است.

پرداخت زکات و خمس جهاد با مال است

استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگر از سخنانش پرداخت زکات و خمس را جهاد با مال دانست و بیان داشت: از جهاد مال فرار نکنیم، چرا که فرار از جهاد معصیت است، پرداخت نکردن خمس و زکات فرار از جنگ جهاد مال است.

وی یادآور شد: جهاد با جان نیز افزون‌بر جنگیدن در میدان جنگ به روزه گرفتن گفته می‌شود، اگر فرد می‌خواهد عاقبت به خیر شود باید در راه خدا جهاد کند./993/پ202/س

ارسال نظرات