۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۲۱۳۳۵۱
آیت الله موسوی جزایری:

ایمان به خدا بالاترین وسیله نجات انسان است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری، بالاترین وسیله نجات را ایمان به خدا دانست و افزود: ایمان منشأ همه سعادت ها و خوبی ها است و نبود این عنصر مهم در انسان سبب سقوط او می شود.
آيت الله موسوي جزايري، نماينده ولي فقيه در خوزستان و امام جمعه اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، شامگاه دوشنبه، بیست و سوم تیرماه، در جلسه تفسیر دعاهای روزانه ماه رمضان با قرائت دعای روز شانزدهم ماه رمضان مبنی بر « اللهمّ اهْدِنی فیهِ لِصالِحِ الأعْمالِ واقْـضِ لی فیهِ الحَوائِجَ والآمالِ یا من لا یَحْتاجُ الى التّفْسیر والسؤالِ یا عالِماً بما فی صُدورِ العالَمین صَلّ على محمّدٍ وآلهِ الطّاهِرین » اظهار داشت: معنی این دعا این است که خدایا راهنمائیم کن در آن به کارهاى شایسته و اعمال نیک و برآور برایم حاجت‌ها و آرزوهایم اى که نیازى به سویت تفسیر و سؤال ندارد اى داناى به آنچه در سینه‌هاى جهانیان است درود فرست بر محمد و آل او پاکیزگان.

امام جمعه اهواز بالاترین وسیله نجات را ایمان به خدا دانست و افزود: ایمان منشأ همه سعادت ها و خوبی ها است و نبود این عنصر مهم در انسان سبب سقوط او می شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که درجه نخست ایمان مسلمان بودن است، گفت: مسلمان شدن به اظهار شهادتین و گواهی دادن به گانه بودن خدا و رسالت حضرت محم(ص) است.

آیت الله موسوی جزایری دومین مرحله ایمان را اعتقاد قلبی دانست و افزود: اعتقاد قلبی آغاز را یک مسلمان جهت انجام فرایض دینی از جمله نماز و روزه و رعایت دیگر مسایل شرعی است.

امام جمعه اهواز با اشاره به سوره عصر اظهار داشت: خداوند در این سوره می فرماید همه انسان ها در زیان هستند، مگر این که به ایمان، عمل صالح و توصیه به حق و صبر روی آورند.

وی در ادامه گفت: در حال احتضار سه چیز جلوی چشم انسان مجسم می شود، نخستین آن ها مال انسان است، که این مال هرگز به کمک انسان نخواهد آمد.

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که دومین مسأله که جلوی چشم انسان می آید، فرزندان او هستند، گفت: فرزندان نیز تا قبل از گذاشتتن انسان در قبر کنار او هستند و در قبر به کمک انسان نخواهند آمد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که سومین مسأله که برای انسان در حال احتضار مجسم می شود، اعمال او هستند، اظهار داشت: اگر این اعمال انسان نیک و پسندیده باشند سبب عاقبت به خیری انسان می شوند، اما اگر اعمال بدی باشند این اعمال بلای جان انسان می شوند./9464/پ203/ب2

ارسال نظرات