۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۲۱۴۶۵۶
حجت‏الاسلام و المسلمین غرویان:

عید فطر تجلی وحدت بین مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم نماز عید سعید فطر را از جلوه‏های وحدت بین مسلمانان جهان معرفی کرد و گفت:از فلسفه‏های عید سعید فطر و نماز این روز حفظ وحدت بین جهان اسلام است و دلیلی برای جدال به خاطر اختلافات در بین شیعه و سنی وجود ندارد.
حجت الاسلام محسن غرويان

حجت‏الاسلام و المسلمین محسن غرویان استاد حوزه علمیه قم در گفت‏و‏گو با خبرنگار خبرگزاری رسا درباره اهمیت و جایگاه عید سعید فطر در بین مسلمانان گفت: عید سعید فطر در بین مسلمانان جهان از جایگاه عبادی، سیاسی و اجتماعی برخوردار است و اگر بخواهیم از جنبه عبادی این روز را بررسی کنیم متوجه می‏شویم که روایات، روزی را که در آن معصیت الهی نشود عید معرفی می‏کنند و عید فطر هم از مصادیق روز‏هایی است که مردم در آن به عبادت خداوند می‏پردازند.

 

وی با اشاره به اینکه این روز را فطر نامیده‏اند افزود: عید در معنا و مفهوم به معنای بازگشت است و علما این را بازگشت به فطرت انسانی تعبیر می‏کنند و این روز، روز شروع سلوک به سمت خداوند است.

 

این استاد حوزه با اشاره به بعد سیاسی عید سعید فطر خاطرنشان کرد: بنابر فتوای مشهور علما نماز عید سعید فطر باید توسط حاکم شرع اقامه شود و حاکم شرع در زمان غیبت امام معصوم ولی فقیه است که در دو خطبه به بیان مسائل مهم جهان اسلام می‏پردازد و مردم را از موفقیت‏ها یا مشکلات مسلمانان آگاه می‏کند.

 

حجت‏الاسلام و المسلمین غرویان با توجه به فرازهای دعای نماز عید سعید فطر یادآور شد: وقتی که به اذکار این نماز با شکوه توجه می‏کنیم می‏بینیم که خداوند در این نماز می‏خواهد معیار خیر و شر را آموزش دهد و بدانیم این ملاک صفات و رفتار پیامبراکرم(ص) و اهل بیت(ع) طاهرین است.

 

وی با توجه به اهمیت و اثرگزاری عید سعید فطر در سبک زندگی اسلامی ابراز داشت: همه مسلمانان باید با توجه به زندگی اهل‏بیت(ع) و خلوص آنها، زندگی خود را بر مبنای اسلام پایدار کنند و با انجام فرمان‏های الهی و دوری از نواهی دین، زندگی اسلامی را پیش گیرند.

 

استاد حوزه علمیه قم نماز عید سعید فطر را از جلوه‏های وحدت بین مسلمانان جهان معرفی کرد و گفت: یکی از فلسفه‏های عید سعید فطر و نماز این روز حفظ وحدت بین جهان اسلام است و اشتراکات مسلمانان که شامل کتاب خدا، قبله و پیامبر اکرم(ص) است نیز یکی از محورهای وحدت بین مسلمانان است و دلیلی برای جدال به خاطر اختلافات وجود ندارد.

 

حجت‏الاسلام و المسلمین غرویان حملات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه را بسیار تاسف‏بار توصیف کرد و اظهار داشت: دولت‏ها و ملت‏های اسلامی باید تصمیمی جدی برای نابودی رژیم غاصب صهیونیستی بگیرند تا یک بیداری اسلامی را رقم زنند و مردم فلسطین را برای همیشه از لوث وجود این رژیم پاک کنند./1329/302/ع

ارسال نظرات