۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۲۱۴۹۲۳
امام جمعه قم:

رژیم صهیونیستی و داعش روزی بلای جان حامیان خود می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با محکوم کردن ارائه طرح صلح برخی کشورهای عربی اسلامی به نفع رژیم صهیونیستی گفت: اگر مسلمانان با یکدیگر متحد شوند و کشورهای دیگر هم ضمن کمک نکردن به اسرائیل غاصب، سکوت معناداری نداشته و چراغ سبز نشان ندهند این رژیم غاصب 65 سال که نه 6 روز نیز دوام نخواهد آورد.
نماز جمعه قم به امامت آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته قم که در حرم کریمه اهل‌بیت(ع) برگزار شد، با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی از حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس تقدیر و تشکر کرد.

 

وی گفت: این حضور گسترده معنا دار نشانگر عشق و علاقه مردم برای دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم بود؛ مردم با حضور خود جنایات رژیم صهیونیستی کودک کش را محکوم کرده و به فلسطینیان نشان دادند که ملت ایران همچنان پایبند به شعارهای امام راحل است.

 

امام جمعه قم در ادامه سخنانش با محکومیت شدید سکوت برخی از کشورهای اسلامی در برابر این جنایت‌ها خواستار قطع کمک‌های آن‌ها به رژیم صهیونیستی شد و اظهار داشت: اگر مسلمانان با یکدیگر متحد شوند، کشورهای دیگر نیز افزون‌بر کمک نکردن به این اسرائیل غاصب، سکوت معناداری نداشته و چراغ سبز نشان ندهند این رژیم غاصب 65 سال که نه 6 روز نیز دوام نخواهد آورد.

 

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی حتی آتش بس 72 ساعته را نیز شکست که این اوج فاجعه را نشان می‌هد؛ با این وجود باید تمام مجامع بین‌المللی عاملان، مباشران و دستندرکاران این جنایات را محکوم کنند.

 

آیت‌الله حسینی بوشهری با تأکید بر این‌که امروز حقوق بشر لیبرال دموکراسهای سینه چاک رنگ باخته است، بیان داشت: زاغه‌های مهمات آمریکا به روی رژیم صهیونیستی باز شده تا علیه مردم ‏مظلوم غزه استفاده شوند؛ سازمان ملل نیز به سازمان بعضی از دول تبدیل شده و هر چه دیکته می‌کنند انجام می‌دهد.

 

وی یادآور شد: کار به جایی رسیده است که نماینده سازمان ملل نیز با دیدن فجایع غزه گریه می‌کند؛ صهیونیست‌های غاصب حتی به مدارس مربوط به این سازمان نیز حمله می‌کنند.

 

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور رفتار برخی کشورهای عربی در قبال مردم فلسطین را نوعی تسویه حساب با این مردم مظلوم به ویژه کودکان خواند و اظهار داشت: برخی خاخام‌های یهودی رسما اعلام می‌کنند تا می‌توانید کودکان را بکشید.

 

وی افزود: البته با این وجود مقاومت و ایستادگی مردم فلسطین در برابر این جنایات زبانزد است.

 

امام جمعه قم با محکوم کردن ارائه طرح صلح برخی کشورهای عربی اسلامی به نفع رژیم صهیونیستی گفت: معلوم نیست که این کشورها تغییر هویت و ماهیت داده‌اند، به این کشورها باید گفت اگر رگ عربی و اسلامی ندارید آیا انسان نیستید که در برابر این جنایات سکوت می‌کنید.

 

وی ادامه داد: این کشورها حتی اجازه نمی‌دهند که کمک‌های بشر دوستانه جمهوری اسلامی ایران نیز به مردم غزه رسیده و صهیونیست ها نیز انبارهای مواد غذایی فلسطینیان را مورد هدف قرار می‌دهند.

 

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور حوادث غزه را مرگ دست جمعی توصیف کرد و اظهار داشت: تاریخ درباره این حوادث قضاوت خواهد کرد و فریاد کودکان و زنان فلسطینی ثبت خواهد شد؛ آمریکا در این شرایط کمک کرده و به رژیم صهیونیستی چراغ سبز نشان می‌دهد.

 

وی تأکید کرد: از همه رنج‌بارتر این است که برخی به جای رژیم صهیونیستی فلسیطنیان را محکوم می‌کند؛ البته هر چند امکانات دشمن ده‌ها برابر امکانات مقاومت است ولی موشک‌های مقاومت خواب خوش را از اسرائیل‌های غاصب گرفته است.

 

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنانش حوادث عراق را مرتبط با حوادث فلسطین خواند و گفت: تمام این حوادث همانند یک زنجیره به یکدیگر مرتبط است، در فلسطین صهیونیست‌ها مردم را می‌کشند در عراق نیز داعش‌های مزدور شیعیان، اهل‌تسنن و مسیحیان را می‌کشند.

 

وی تصریح کرد: این حوادث نشان می‌دهد که دشمنان دو جبهه علیه امت اسلامی باز کرده‌اند و جای تعجب دارد که برخی از کشورها برای رشد داعش و تروریست پول و امکانات در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند.

 

آیت‌الله حسینی بوشهری تأکید کرد: به فضل الهی به زودی شاهد آن خواهیم بود تروریست‌هایی که به وسیله کشورهای به ظاهر اسلامی تجهیز شده‌اند بلای جان این کشورها خواهند شد.

 

وی عنوان کرد: امروز نیز شاهد آن هستیم عملکرد ترویست‌ها به گونه‌ای است که حتی کسانی که به این افراد میدان و پناه داده‌اند نیز در شوک عجیبی قرار گرفته و نمی‌دانند که داعشی‌ها  چه می‌خواهند انجام دهند، حتی تروریست‌ها جوانان این افراد را به زور به سوریه اعزام می‌کنند و این بلاها عاقبت شوخی با دین و آرمان‌های دینی است.

 

امام جمعه قم در پایان سخنانش با تسلیت شهادت شیخ فضل‌الله نوری روحانیت را حافظ و فدایی دین دانست و خاطرنشان کرد: کار این شهید بزرگوار نشان داد که روحانیت جانش را فدای دین می‌کند ولی زیر بار ظلم و پرچم کفر نمی‌رود./993/201/ع

ارسال نظرات