۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۲۱۵۵۷۶
امام جمعه زابل مطرح کرد:

تأسیس مقطع سطح دو در حوزه علمیه زابل

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان زابل، گفت: به دنبال اجرای طرح‌های بزرگ فرهنگی در سیستان هستیم و یکی از این طرح‌ها تأسیس حوزه علمیه سطح دو است که برای نخستین بار در سیستان انجام می‌شود.
حجت الاسلام علي اکبر کيخا، امام جمعه زابل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر کیخا، امام جمعه شهرستان زابل در نشست خبری که در دفتر استانی خبرگزاری «نسیم» در زاهدان برگزار شد، با اشاره به تحولات فرهنگی که با محوریت دفتر وی در منطقه سیستان در حال انجام است، اظهار داشت: از ابتدای انتصابم به عنوان امام جمعه زابل، به دنبال اجرای طرح‌های بزرگ فرهنگی در سیستان هستم و یکی از این طرح‌ها تأسیس حوزه علمیه سطح دو است که برای نخستین بار در سیستان انجام می‌شود.
 
وی افزود: در صدد هستیم تا حداکثر طی 10 سال آینده کرسی‌های درس خارج فقه و اصول را نیز در سیستان راه‌اندازی کنیم و در صورت تحقق این امر یک انقلاب فرهنگی در سیستان ایجاد می شود.
 
حجت الاسلام کیخا تأکید کرد: این اقدام افزون بر جلوگیری از مهاجرت طلاب علوم دینی از سیستان، مشکل کمبود روحانی در مساجد منطقه را نیز حل می‌کند.
 
امام جمعه زابل با اعلام این که، در اجرای این طرح قابلیت جذب طلبه از کشور افغانستان هم وجود دارد، گفت: در نظر داریم امکانی فراهم کنیم تا این طلبه‌ها ابتدای هفته در سیستان به فراگیری علوم دینی بپردازند و آخر هفته بتوانند به منطقه خود بازگردند.
 
حجت الاسلام کیخا افزود: تبلیغ هفتگی از سوی طلبه‌ها از دیگر برنامه‌هایی است که در نظر گرفته‌ایم و از امسال اجرا می‌شود. در این طرح طلبه‌های ما آخر هفته‌ها در روستاهای فاقد روحانی سیستان مستقر می‌شوند و تبلیغ چهره به چهره انجام می‌دهند و ابتدای هفته به محل تحصیل خود بازمی‌گردند.
 
وی خاطر نشان کرد: برای روحانیانی که قصد دارند در سیستان مستقر شوند نیز طرح‌های تشویقی در نظر گرفتیم که در آینده نزدیک جزئیات آن را به اطلاع عموم می‌رسانیم./1311/پ202/ب4
ارسال نظرات