۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۲۱۶۲۷۷
نماینده مجلس شورای اسلامی:

مشارکت مردمی و حمایت خیران راهکار رونق فعالیت های قرآنی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که کمبود اعتبار مهم ترین مشکل جامعه قرآنی خراسان جنوبی است، گفت: استفاده از مشارکت های مردمی و بهره گیری از کمک های خیران از راهکارهای مهم رونق فعالیت های قرآنی در خراسان جنوبی است.
جت السلام عبادي نماينده مردم بيرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی، پیش از ظهر امروز در دیدار با فعالان قرآنی خراسان جنوبی با بیان این که در حال حاضر قاریان ایرانی برجسته و شناخته شده‌ای در عرصه بین‌المللی وجود دارند، افزود: این قاریان از طرف بسیاری از کشورهای اسلامی برای قرائت دعوت شده‌اند که این موضوع نشان از اوج گرفتن شکوفایی جوانان ایرانی در حوزه هنر قرائت قرآن دارد.

 

وی با بیان این که بعضی از قاریان و حافظان جوان ایرانی رتبه های های علمی در حد استادان و قاریان بزرگ مصری دارند، گفت: امتیازات کسب شده از سوی جامعه قرآنی کشور نشان از اعتلای فرهنگ قرآنی به صورت تخصصی در کشور دارد.

 

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که حافظان و قاریان خراسان جنوبی در سطح کشور پیشگام هستند و در بسیاری از رشته های قرآنی برتری خود را اثبات کرده اند، گفت: متاسفانه در حال حاضر جامعه قرآنی استان دچار رکود شده و باید در این زمینه تحول مهمی ایجاد شود.

 

حجت الاسلام عبادی با اشاره به این که فعالان قرآنی خراسان جنوبی برای اعتلای فرهنگ برخاسته از قرآن باید با یکدیگر متحد شوند، گفت: در حال حاضر کمبود اعتبار مهم ترین مشکل رونق فعالیت های قرآنی در خراسان جنوبی است که فعالان قرآنی باید با استفاده از کمک های مردمی و کمک های خیران این مشکل را حل کنند.

 

وی افزود: مردم باید بدانند که سرمایه گذاری در حوزه فعالیت های قرآنی یکی از سود آور ترین سرمایه گذاری ها است زیرا به تربیت نسلی متعهد و متخصص کمک می کند.

 

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که دولت باید به اعتلای فعالیت های قرآنی در کشور توجه بیشتری داشته باشد، افزود: در حال حاضر عمومی شدن هر چه بیشتر فعالیت های قرآنی نیازمند همکاری همه جانبه مسؤولان دولتی و مدیران ملی است.

 

حجت الاسلام عبادی با اشاره به این که باید فعالیت های قرآنی در نقاط روستایی توسعه یابد، گفت: تا زمانی که فرهنگ قرآنی در نقاط روستایی توسعه نیابد مردم به ویژه نسل جوان همچنان از فقر فرهنگی رنج خواهند برد.

 

وی با بیان این که ریشه بیشتر مشکلات جامعه در دوری از قرآن نهفته است، گفت: اگر مردم با قرآن مانوس باشند نه تنها موجب اعتلای خود شده بلکه زمینه اعتلای جامعه و اطرافیان خود را فراهم می کنند.

 

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که باید مدیران فرهنگی به جای انجام تمامی کارهای بی فایده، در حوزه اعتلای فرهنگ قرآنی در جامعه فعالیت کنند، ادامه داد: قرآن کامل ترین برنامه را برای اعتلای زندگی بشر دارد و زمانی که قرآن و عمل به آن در متن زندگی روز مره انسان قرار گیرد انسان را از بیشتر آسیب های اجتماعی دور کرده و موجب تقویت ویژگی های انسانی که لازمه پیشرفت است در زندگی او می شود و چنین انسانی نه تنها موجب پیشرفت خود می شود بلکه زمینه پیشرفت سایر گروه های جامعه را نیز فراهم خواهد کرد. /968/پ202/ب4

ارسال نظرات