۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۲۱۷۰۸۴
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شاهرود:

طلاب در خط مقدم مبارزه با کفر و ظلم هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه شاهرود، گفت: در طول تاریخ مبارزات اسلامی و به‌ویژه انقلاب اسلامی ملت ما طلبه‌ها همواره منشأ شور و نشاط و امید و تحرک بوده‌اند و با تهذیب نفس و کوچک شمردن دنیا و ارزش‌های مادی در صفوف مقدم انقلاب با کفر و ظلم مبارزه کرده‌اند.
نماينده ولي فقيه در سپاه شاهرود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین حسین قرغی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شاهرود در گرد‌همایی طلاب جدید الورود حوزه‌های علمیه استان سمنان در حسینیه روستای ابرسج شاهرود، اظهار داشت: طلاب در حقیقت عده‌ای از مسلمانان هستند که با حضور در حوزه‌های علمیه جامعه را برای رسیدن به رشد و تعالی انسانی و اسلامی یاری می‌کنند.

 

وی با تبریک انتخاب این راه و ورود به حوزه‌های علمیه به طلاب جدید الورود خاطر نشان کرد: امیدوارم با شناخت و آگاهی و عشق و علاقه به اسلام به عرصه دین‌پژوهی و میدان بزرگ علم‌آموزی و عمل پا گذاشته باشید زیرا امروز جامعه ما و جوامع دیگر بشری به شدت نیازمند کسب و ترویج معارف دینی است.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در تبیین شاخصه‌های طلبگی تصریح کرد: ایشان می‌فرماید طلبه جوان باید تمام خصوصیات و روحیات جوانی خود را حفظ کند، طلبه جوان جوانی است، مبتکر، نوآور، سرزنده و نجیب که بر اساس روحیه جوانی خود هر قیدی را نمی‌پذیرد و اینها همه وجوه مثبتی است، اما قید دین و پایبندی او به اصول این ویژگی‌ها را تکمیل می‌کند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه شاهرود تأکید کرد: رهبر فرزانه انقلاب طلاب را محور امید و انرژی حوزه‌های علمیه دانستند که باید قدر آنها و نیرو و انرژی جوانی‌شان را بدانیم زیرا با نگاهی نو به عرصه خدمت به دین پا گذاشته‌اند و اگر متدین نبودند و برای مجاهدت در راه اسلام و حفظ ارزش‌ها آماده نبودند هرگز طلبه نمی‌شدند.

 

حجت الاسلام والمسلمین غرقی با اشاره به اینکه طلبه باید با عشق راه خود را انتخاب کرده باشد، گفت: در طول تاریخ مبارزات اسلامی و به‌ویژه انقلاب اسلامی ملت ما طلبه‌ها همواره منشأ شور و نشاط و امید و تحرک بوده‌اند و با تهذیب نفس و کوچک شمردن دنیا و ارزش‌های مادی در صفوف مقدم انقلاب با کفر و ظلم مبارزه کرده‌اند.

 

وی خاطر نشان کرد: طلبه باید راه خود را با علم و معرفت و یقین انتخاب کند و با همین ویژگی‌ها راه خود را ادامه دهد؛ با ساده زیستی، دعا، ذکر و مناجات انس بگیرد و زندگی خود را منطبق با دستورات اسلام و اهل بیت(ع) شکل دهد تا انوار معارف و توفیقات الهی در وجود او تجلی یابد./977/پ202/ب4

ارسال نظرات