۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۲۱۷۱۰۲
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

مساجد بهترین پایگاه برای تقویت وفاق و همدلی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که مسجد بهترین جایگاه برای ایجاد و تقویت وفاق و همدلی در جامعه است، گفت: مساجد در تاریخ اسلام همواره مرکزی برای یکی بودن و یکی شدن و وحدت بوده است که امروزه نیز باید از این کارکرد مهم و ارزنده آن استفاده شود.
حجت الاسلام رحماني؛ امام جمعه آمل

حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با گرامی داشت فرارسیدن روز جهانی مساجد، گفت: مسجد مکانی شایسته برای تعالی و تکامل در انسان بوده و این پایگاه معنوی ارزنده بهترین مکان برای زدودن زنگار گناهان از دل و حرکت به سمت خداوند متعال به منظور دستیابی به سعادت در دنیا و آخرت است که انسان همواره باید در راستای بهره گیری از این مکان نورانی و ارزنده گام بردارد.


وی با تاکید بر این که باید از وجود مساجد در جامعه اسلامی بهترین بهره برداری صورت گیرد، گفت: زمینه سازی لازم برای حضور چشمگیر جوانان در مکان مقدس مسجد باید انجام شود که این امر در ترویج تقوا و روحیه معنوی آنان بسیار اثرگذار بوده و می تواند زندگی آنان را در مسیر ارزنده ای قرار دهد.


امام جمعه آمل با بیان این که مسجد پایگاه عبادت به درگاه خداوند، معنویت و آرامش است، خاطرنشان کرد: مساجد همواره زمینه‌ساز وحدت مسلمانان و نمایش یکپارچگی و انسجام  آنان بوده است.


حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که مسجد بهترین جایگاه برای ایجاد و تقویت وفاق و همدلی در جامعه است، ادامه داد: مساجد در تاریخ اسلام همواره مرکزی برای یکی بودن و یکی شدن و وحدت بوده است که امروزه نیز باید از این کارکرد مهم و ارزنده آن استفاده شود.


 عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که مساجد به عنوان پایگاه انقلاب اسلامی است، گفت: این مکان مقدس نقش مهمی در مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مردم در نظام مقدس انقلاب اسلامی ایران ایفا کرده  و ثمرات گرانقدری برای ما داشته است.


استاد حوزه علمیه آمل، تصریح کرد: مسجد می تواند به عنوان ابزاری ارزنده در راستای ترویج مفاهیم والای دین مبین اسلام و نهادینه نمودن ارزش های گرانقدر مؤثر باشد.


وی با بیان این که امروز دشمنان در قالب دسیسه های مختلف فرهنگی به دنبال جدا کردن جوانان از عقاید ارزشی و مذهبی هستند، خاطرنشان کرد: جذب جوانان به مساجد و تلاش برای ارتقای فرهنگ دینی در بین آنان مهم ترین راه مقابله با این دسیسه دشمنان است.


امام جمعه آمل با بیان این که برنامه ریزی فرهنگی مهم ترین راه مقابله با دسیسه های دشمنان است، بیان داشت: امروز باید فعال سازی فعالیت های فرهنگی مساجد به صورت جدی در رأس برنامه های برنامه ریزان در مساجد قرار گیرد.


حجت الاسلام رحمانی آملی با تاکید بر این که مساجد نقش مهمی در ترویج و گسترش شعائر و فرهنگی دینی در جامعه برعهده دارند، افزود: باید از این ظرفیت های مهم و ارزنده به بهترین نحو ممکن بهره گیری شود که اثرات ارزنده ای در جامعه دارد.


عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که دشمن درصدد است تا با انواع برنامه ها و نقشه های گوناگون فرهنگ منحط خود را در جامعه استوار کنند، خاطرنشان کرد: توجه بیش از پیش به ترویج تعالیم اسلامی می تواند نقش مؤثری را در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان داشته باشد./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات