۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۲۱۷۲۸۲

فعالیت بیش از 800 مبلغ در قالب طرح صالحین در خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیر بسیج طلاب و روحانیان خراسان جنوبی با بیان این که طرح صالحین یکی از مهم ترین فعالیت های تاثیر گذار در مساجد خراسان جنوبی بوده است، گفت: بیش از 800 مبلغ در قالب حلقه های طرح صالحین در خراسان جنوبی مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.
طرح صالحين

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمد رضا توکلی، مدیر بسیج طلاب و روحانیان خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در جمع  خبرنگاران با بیان این که طرح صالحین یکی از طرح های تاثیر گذار فرهنگی در مساجد خراسان جنوبی بوده است، گفت: در حال حاضر بیش از 800 نفر از طلاب و روحانیان خراسان جنوبی در قالب حلقه های طرح صالجین مشغول آموزش دانش آموزان و نسل جوان هستند.

 

وی با بیان این که در مساجد خراسان جنوبی دوره های آموزشی مختلفی برای تربیت نسل جوان و نوجوان برگزار می شود، گفت: طلاب و روحانیان از محورهای اصلی برگزاری دوره آموزشی در مساجد خراسان جنوبی هستند و با حضور طلاب و روحانیون در هر کدام از مساجد محوری استان بیش از 100 برنامه فرهنگی در ایام مختلف سال برگزار می شود.

 

مدیر بسیج طلاب و روحانیان خراسان جنوبی با بیان این که حضور طلاب و روحانیان موجب رونق فرهنگی و شکوفایی مساجد شده است، گفت: در صورت همکاری بیشتر نهادهای فرهنگی با بسیج طلاب و قشر روحانی استان فعالیت های فرهنگی انجام شده در مساجد استان می تواند در مقایسه با گذشته رشد چشمگیری داشته باشد.

 

حجت الاسلام توکلی با بیان این که بسیج طلاب و روحانیان در طول ماه های مختلف سعی می کند مبلغان و ائمه جماعات مساجد را با آموزش های نوین در حوزه های عقیدتی، فرهنگی و سیاسی آشنا کند، ادامه داد: اگر در حوزه های روز جامعه طلاب و روحانیان تقویت نشوند نخواهند توانست آموزش های مورد نیاز را به جوانان و نوجوانان منتقل کنند و همین موضوع در درازمدت موجب تکراری شدن مطالب مبلغ و دوری مردم از او می شود.

 

وی با بیان این که متاسفانه مساجد خراسان جنوبی به دلیل محرومیت امکاناتی زیادی در اختیار ندارند، افزود: افزایش امکانات مساجد به معنای تربیت افراد متعهد و متخصص بیشتری در این مکان مقدس است و همانطور که تجربه گذشتگان اثبات کرده است کسانی که در مساجد تربیت شوند در مقایسه با سایر افراد به میزان کمتری با معضلات و آسیب های اجتماعی روبه رو شده و زندگی سالم تری دارند.

 

مدیر بسیج طلاب و روحانیان خراسان جنوبی با اشاره به سالروز شهادت امام صادق(ع)، افزود: این امام بزرگوار مسجد را به مهم ترین مکان برای تربیت اشخاص گوناگون و جویای علم و مذهب قرار داده بودند و توانست به وسیله تربیت شاگردان برجسته سرنوشت جامعه و علم بشری را تغییر دهند بر همین اساس اگر مبلغان و ائمه جماعات مساجد هم این امام بزرگوار را الگوی خود قرار دهند خواهند توانست مانند ایشان با تربیت شاگردان برجسته آینده انسان ها را تغییر دهند.

 

حجت الاسلام توکلی با اشاره به این که باید تعداد حلقه های طرح صالحین در مساجد خراسان جنوبی افزایش یابد، افزود: بسیج طلاب و روحانیان خراسان جنوبی برای افزایش تعداد بیشتری از جوانان و نوجوانان در مساجد نیازمند هرچه بیشتر طلاب و روحانیان به ویژه در مناطق محروم و نقاط روستایی است./968/پ203/ب

ارسال نظرات