۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۲۱۸۳۳۷

گردهمایی مدیران حج منطقه شمال‌غرب در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی آموزشی مدیران و عوامل کاروان های حج تمتع 93 استان های منطقه شمال‌غرب کشور در تبریز برگزار شد.
گردهمايي

امیر روحی ملکی، مدیر حج و زیارت آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز از برگزاری همایش آموزش مدیران مجموعه و کاروان های حج تمتع سال 93 در منطقه شمال غرب خبر داد و اظهار داشت: در این گردهمایی آموزشی عوامل حج استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان در تالار اندیشه ائل‌گلی برگزار شد.


وی خاطرنشان کرد: در این همایش آقایان محمدی در خصوص مسائل حمل و نقل، حسینی در خصوص مسکن، تدارکات و تغذیه، اشعریون در خصوص رایانه، اسدالهی در خصوص طرح قربانی، الیاسی در خصوص طرح امداد،صالحی در خصوص امور مالی و آقای احمدی در خصوص مسائل امنیتی و حفاظتی مطالبی را ارایه کردند.


ملکی در ادامه از برگزاری همایش توجیهی – آموزشی حجاج سال 93 تبریز مصادف با دومین روز هفته حج خبر داد و گفت: این همایش فردا جمعه هفتم شهریور در محل سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی ورزشی صدرا واقع در بلوار استاد شهریار– نبش کوی گلکار برگزار خواهد شد.


مدیر حج و زیارت آذربایجان‌شرقی افزود: در این همایش که با حضور حجاج سال 93 شهر تبریز و با همکاری مدیران و کارگزاران حج و زیارت آذربایجان شرقی از ساعت 9 الی 12 برگزار خواهد شد، توضیحات و تذکرات لازم برای برگزاری هرچه بهتر اعمال و مناسک حج تمتع و عمره مفرده به زائرین ارائه می شود و حجاج به صورت عملی و نمادین با نحوه انجام اعمال آشنا می شوند.


وی خاطرنشان کرد: دست‌اندرکاران این همایش، با بازسازی نمادین کعبه، اعمال و مناسک حج و عمره را به‌جا می آوردند و زائرین از نزدیک با چگونگی انجام این اعمال آشنا می شوند، البته پیش از این همایش آموزشی نشست های متعدد فرهنگی، آموزشی و توجیهی با گروه های مختلف کاروان های حج برگزار شده است.


ملکی با بیان این‌که همایش بانوان حج‌گزار آذربایجان شرقی، با هدف معرفت‌افزایی و ارتقای اطلاعات مذهبی و آشنایی بیشتر بانوان زائر با سفر حج و همچنین فراهم شدن زمینه‌های بهره‌گیری مناسب از این سفر معنوی برگزار شده است، گفت: در این همایش بانوان پاسخ سؤالات مربوط به مناسک حج و همچنین مسائل پزشکی و بهداشتی را از کارشناسان دریافت کردند.


مدیر حج و زیارت آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در این همایش خانم‌ها حیدری، محمودی و محمدی از معینه‌های حج استان، درباره احکام و مناسک ویژه بانوان، اخلاق بانوان، اطلاع‌رسانی درباره حرمین و امکان مقدسه مکه مدینه و مدینه منوره، امنیت سفر، حجاب و پوشش، آداب معاشرت و همچنین بایدها و نبایدهای سفر به ایراد سخن پرداختند و زائران را با موارد لازم آشنا کردند.


بنابر این گزارش، 19 کاروان به تعداد 2570 نفر زائر به استان آذربایجان شرقی سهمیه حج سال 1393 اختصاص داده شده که عملیات اعزام از هفته پایانی ماه جاری آغاز خواهد شد./935/پ203/ب

ارسال نظرات